25 March 2011, 22:50
Anthony schreef:Mooie foto en nuttige info. Thanks ! Ik heb trouwens ook een 3mm gaatje bovenin de vlakke ring van de thermostaat geboord. Komt gelijkmatiger op temperatuur en blijft mooi rond het midden staan. Ook na snelwegrit en daarna half uur stationair lopen voor open brug. Niet meer de pieken en dalen van een openende / sluitende thermostaat. Mijn blok liep daarvoor steeds tot aan rood op de meter, dan naar 1/3 en dan weer richting rood. Denk dat er een thermostaat in hoort die iets eerder opent dan 82 graden ? Maar met deze oplossing is het ook ideaal. Door het gaatje loopt er wat meer heet water uit de kop om de thermostaat. Betere ontluchting ook. Blok wordt toch warm, verwarming ok. Verloop is alleen veel gelijkmatiger nu.Het lijkt er op dat je thermostaat met reageert als een schakelaar, helemaal open/dicht, terwijl deze geleidelijk open/dicht hoort te gaan.
Maar als deze oplossing ook werkt, is dat natuurlijk ook mooi