24 January 2006, 21:08
Hi Sander.
Ben bang dat je voor een nieuwe airco kunt gaan sparen. javascript:emoticon('
')
Sad
Nee gelukkig valt het wel mee, javascript:emoticon('
')
Smilemaar je zult de magnetische schakelaar uit elkaar moeten halen en moeten repareren. Helaas moet de dan het gas eraf laten lopen.
Van de andere kant weet ik dat je nog een oude airco pomp hebt die niet voor het nieuwe gas R134a geschikt is. Voor de reparatie zul je toch de pomp los moeten koppelen, gas er dus af en in Nederland kun je geen R12 meer krijgen (Belgi? nog wel illegaal).
Op Ebay, kun je soms nog wel een nieuwe airco pomp voor weinig krijgen (in verhouding met Nedeland: $160).
Een tweede handse airco pomp zou ik afraden, tenzij je het koelgas er zelf af laat lopen (dus van een werkende airco). Een airco pomp die te lang bloot heeft gestaan aan de buitenlucht, daar zal binnen in de pomp het nodige geoxideerd zijn, en dat is niet zo goed voor de pomp.
Hoop je hiermee geholpen te hebben.
Ben bang dat je voor een nieuwe airco kunt gaan sparen. javascript:emoticon('
')Sad
Nee gelukkig valt het wel mee, javascript:emoticon('
')Smilemaar je zult de magnetische schakelaar uit elkaar moeten halen en moeten repareren. Helaas moet de dan het gas eraf laten lopen.
Van de andere kant weet ik dat je nog een oude airco pomp hebt die niet voor het nieuwe gas R134a geschikt is. Voor de reparatie zul je toch de pomp los moeten koppelen, gas er dus af en in Nederland kun je geen R12 meer krijgen (Belgi? nog wel illegaal).
Op Ebay, kun je soms nog wel een nieuwe airco pomp voor weinig krijgen (in verhouding met Nedeland: $160).
Een tweede handse airco pomp zou ik afraden, tenzij je het koelgas er zelf af laat lopen (dus van een werkende airco). Een airco pomp die te lang bloot heeft gestaan aan de buitenlucht, daar zal binnen in de pomp het nodige geoxideerd zijn, en dat is niet zo goed voor de pomp.
Hoop je hiermee geholpen te hebben.
trotse bezitter van volvo 265 GLE V6 2.7 bj 80, americaanse uitvoering