24 March 2011, 16:06
Bedankt voor de info, Anthony.
Ik heb mij blok een bekeken en volgens mij zit er zoiets bij mij niet op.
Ik ben wel bekend met probleem:
We hebben een V40 diesel gehad (renault blok).
En die had dat probleem ook, in de koppakking was het stukje tussen die 2 kanaaltjes weg (veel voorkomend probleem bij die dingen).
met als gevolg dat er olie in het koelwater gepompt word.
Afhankelijk van hoe ernstig kan je er nog jaren mee rond rijden.
Olie blijft drijven op water, dus deed ik eens in de zoveel tijd het reservoir (hoogste punt) schoon maken.
Later brak de distributie riem en is de koppakking alsnog vervangen vanwege de kromme kleppen
Ik heb mij blok een bekeken en volgens mij zit er zoiets bij mij niet op.
Ik ben wel bekend met probleem:
We hebben een V40 diesel gehad (renault blok).
En die had dat probleem ook, in de koppakking was het stukje tussen die 2 kanaaltjes weg (veel voorkomend probleem bij die dingen).
met als gevolg dat er olie in het koelwater gepompt word.
Afhankelijk van hoe ernstig kan je er nog jaren mee rond rijden.
Olie blijft drijven op water, dus deed ik eens in de zoveel tijd het reservoir (hoogste punt) schoon maken.
Later brak de distributie riem en is de koppakking alsnog vervangen vanwege de kromme kleppen
245 GLE AW71 on gaz 1979<br />V70 classic 2.5 TDI 2000<br />960 2.4 TIC 1991<br /><br />De V40 is verkocht!

