24 February 2011, 18:42
Prijsverschil is groot maar wel even kijken of je geen appels met peren vergelijkt.
2 distributieriemen vervangen is redelijk simpel maar als je het goed wilt doen komt er wel iets meer bij kijken. Als je het toch los hebt altijd de waterpomp vervangen. ( zo duur zijn ze niet maar op zijn minst de pakking vervangen omdat de pomp ook de spanner is)
Vervolgens moet de kleptiming (nokkenas) en brandstofpomptiming afgesteld worden. Dit is nodig omdat de timing wel eens wil verlopen. Hiervoor moet de kleppendeksel eraf en het achterste tandwiel eraf en als je dat toch los hebt stel je meteen de kleppen. Nog een paar pakkingen erbij en de portemonnee is leeg.
Ik weet dat deze hele riedel maar zelden zo gedaan wordt, goede afspraken maken dus.
2 distributieriemen vervangen is redelijk simpel maar als je het goed wilt doen komt er wel iets meer bij kijken. Als je het toch los hebt altijd de waterpomp vervangen. ( zo duur zijn ze niet maar op zijn minst de pakking vervangen omdat de pomp ook de spanner is)
Vervolgens moet de kleptiming (nokkenas) en brandstofpomptiming afgesteld worden. Dit is nodig omdat de timing wel eens wil verlopen. Hiervoor moet de kleppendeksel eraf en het achterste tandwiel eraf en als je dat toch los hebt stel je meteen de kleppen. Nog een paar pakkingen erbij en de portemonnee is leeg.
Ik weet dat deze hele riedel maar zelden zo gedaan wordt, goede afspraken maken dus.

