23 February 2011, 21:23
De distributieriemen op mijn ongeblazen diesel zijn wat droog en tandjes vertonen wat slijtage. Hier al eens gelezen dat t prijzig is, dus ik bel de Volvodealer (Nijkerk). Man met veel kennis van dit blok zo te horen, maar ook de melding dat 'we ze haast nooit meer zien hier'. 6 uur werk, 500 materiaal, komt totaal op ongeveer 1000 incl. btw.
Dealer 2, 15 km verderop (Harderwijk) Hij ging het uitzoeken en belde keurig terug na twee uur. Los van wat men eventueel zou tegenkomen was de standaardprijs 490 inclusief materiaal en arbeid. De waterpomp werd niet meer door Volvo geleverd. Als dit zou moeten, zou men imitatie monteren. Eventueel nog V-Riemen voor 85 euro extra.
HALVE PRIJS in vergelijk met dealer 1 !
Pul Motorrevisie in Urk, ook bekend als de Dieselspecialist, rekent 550 ex btw. incl de twee riemen, geleiderollen etc. En inclusief een waterpomp.
Ik snap vooral de eerste 2 prijsverschillen niet. En, moet de waterpomp nou wel of niet ? Zit zie op de distributieriem, op de V-riemen of direct achter de visco-vin ?
Wat kunnen jullie me aanraden ?
Dealer 2, 15 km verderop (Harderwijk) Hij ging het uitzoeken en belde keurig terug na twee uur. Los van wat men eventueel zou tegenkomen was de standaardprijs 490 inclusief materiaal en arbeid. De waterpomp werd niet meer door Volvo geleverd. Als dit zou moeten, zou men imitatie monteren. Eventueel nog V-Riemen voor 85 euro extra.
HALVE PRIJS in vergelijk met dealer 1 !
Pul Motorrevisie in Urk, ook bekend als de Dieselspecialist, rekent 550 ex btw. incl de twee riemen, geleiderollen etc. En inclusief een waterpomp.
Ik snap vooral de eerste 2 prijsverschillen niet. En, moet de waterpomp nou wel of niet ? Zit zie op de distributieriem, op de V-riemen of direct achter de visco-vin ?
Wat kunnen jullie me aanraden ?
![[Afbeelding: Volvo_240_GL_Diesel_D6_eerstkoffie.jpg]](https://lh4.googleusercontent.com/-1aYjvZR5KCM/Tf3l6Dsu_6I/AAAAAAAADFk/iPKpQqmYLC4/s288/Volvo_240_GL_Diesel_D6_eerstkoffie.jpg)