16 February 2011, 17:19
Yellow240 schreef:Ik rijd een 86'er die afgelopen zaterdag belastingvrij is geworden. Is een B230A (2,3 liter met carb) met 110.000 op de teller. Zit ook gewoon een 5 bak in, stuurbekrachtiging, stoelverwarming e.d. Het voordeel van latere (alhoewel het op sommige oudere modellen ook zat) zijn extra's als elektrische ramen, ABS, en soms nog airco. De techniek van de mijne is grotendeels te vergelijken met een model van '92 ofzo. Bovendien scheelt het me per maand al â¬100,- aan wegenbelasting en verzekering. Wanneer je met een niet-belastingvrij auto op LPG rijdt (wat bij een 240 geen G3 is) betaal je volgens mij al scheel aan alleen wegenbelasting. Bovendien is de verzekering niet goedkoop. Belastingvrije 240's zijn duurder in aanschaf, en hebben misschien wat meer slijtagedelen die vervangen moeten worden, maar dat is bij Volvo's nooit zo duur.
Dat klinkt als een hele mooie Volvo! Wat jij hebt zou ideaal zijn voor mij ook, maar ik ben bang dat mijn budget daar niet toe reikt.
Op dit moment, zou ik met de verkoop van mijn oude auto tops 3000 euro kunnen besteden.
Ik hoop de komende maanden wat geld opzij te kunnen zetten, omdat ik graag een Volvo voor de zomer wil hebben wegens de vakantie.
Het liefst vind ik er 1 onder de 3000, zodat ik zat tijd heb (en tegen die tijd ook weer wat geld) om de auto helemaal in topconditie te krijgen voor de zomer.
Maar ik moet er ook bijna elke dag wel mee kunnen rijden al. (misschien iets teveel gevraagd voor nu).
Een nieuwere op benzine, kan ik voor de helft nu krijgen met wat klein onderhoud ben ik dan 2000 kwijt uiteindelijk.
Alleen betaal ik wat meer elke maand dan. Dat is een beetje het dilemma!