16 February 2011, 17:09
Marcvh schreef:Nee die op marktplaats bedoelde ik ook als "nieuwere".
Maar ik begrijp dat een oldtimer waarschijnlijk op jaarbasis goedkoper is?
Wie van jullie rijd er trouwens dagelijks met een oldtimer?
Voor mij is een 5 bak of 4 met overdrive wel een must trouwens.
Ik rijd een 86'er die afgelopen zaterdag belastingvrij is geworden. Is een B230A (2,3 liter met carb) met 110.000 op de teller. Zit ook gewoon een 5 bak in, stuurbekrachtiging, stoelverwarming e.d. Het voordeel van latere (alhoewel het op sommige oudere modellen ook zat) zijn extra's als elektrische ramen, ABS, en soms nog airco. De techniek van de mijne is grotendeels te vergelijken met een model van '92 ofzo. Bovendien scheelt het me per maand al â¬100,- aan wegenbelasting en verzekering. Wanneer je met een niet-belastingvrij auto op LPG rijdt (wat bij een 240 geen G3 is) betaal je volgens mij al scheel aan alleen wegenbelasting. Bovendien is de verzekering niet goedkoop. Belastingvrije 240's zijn duurder in aanschaf, en hebben misschien wat meer slijtagedelen die vervangen moeten worden, maar dat is bij Volvo's nooit zo duur.
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90