Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Restauratie 142 uit 1969
#64
Ik heb de laatste tijd niet heel veel meer gedaan, maar bij deze alsnog even de foto's van de afgelopen tijd.

Het vooraslichaam, gecoat en wel! Ik heb de bovenste draagarmen alvast gemonteerd voor het gemak, met de shims op de plekken waar ik ze bij de demontage eruit gehaald heb. De uitlijning zal wel niet meer kloppen, maar je moet ergens beginnen...

[Afbeelding: IMG_0766.jpg]

En hier hangt hij eronder. Ik was in mijn eentje, dus de krik bracht uitkomst!

[Afbeelding: IMG_0774.jpg]

[Afbeelding: IMG_0775.jpg]

Daarna de onderste draagarm en de veer gemonteerd. Dit was al een stuk lastiger, maar met de krik onder de onderste draagarm ging het wel aardig. Het grootste probleem was nog het feit dat ik de veer, doordat de auto nu bijna niks weegt, niet diep genoeg ingedrukt kreeg om de fusee vast te kunnen zetten. Met een spanband om de krik en het vooraslichaam heen ging dat echter wel goed.

[Afbeelding: IMG_0778.jpg]

En weer wat verder. Uiteraard de nodige boutjes met locktite gemonteerd.

[Afbeelding: IMG_0781.jpg]

En bijna klaar aan de rechterkant!

[Afbeelding: IMG_0784.jpg]

Daarna uiteraard hetzelfde aan de linkerkant.

Hierna was de achteras aan de beurt. Eerst even een tool gemaakt om de oude keerringen uit de achteras te trekken:

[Afbeelding: IMG_0792.jpg]

En de nieuwe erin:

[Afbeelding: IMG_0793.jpg]

Ook de keerring in de afdekplaat, maar daar heb ik even een gereedschapje van een stuk koperen pijp gemaakt. Werkte perfect!

[Afbeelding: IMG_0795.jpg]

Toen ben ik begonnen met het in elkaar zetten van de steekassen. Wat een kromme constructie is dat toch :-\ Ik heb thuis niet de beschikking over een pers, dus de eerste steekas heb ik met een stuk pijp en veel rammen in elkaar gekregen. Toen ik ermee klaar was wist ik dat ik de volgende niet op die manier zou gaan doen, ik heb een dag spierpijn gehad. Het is bijna niet te doen met de hand. Ik kon sowieso die andere niet doen, want ik kwam erachter dat ik twee dezelfde achterspatplaten geleverd had gekregen ipv een linker en een rechter, en dat die ook nog eens van een verkeerd type waren...

Even wat gaten overzetten en andere weer dichtlassen:

[Afbeelding: IMG_0796.jpg]

[Afbeelding: IMG_0797.jpg]

[Afbeelding: IMG_0798.jpg]

[Afbeelding: IMG_0799.jpg]

Netjes gestraald, daarna (alweer) in de zwarte lak (geen foto):

[Afbeelding: IMG_0801.jpg]

Ook gelijk even de aandrijfas uit elkaar gehaald en weer helemaal netjes gemaakt:

[Afbeelding: IMG_0802.jpg]

Dat was het voorlopig. Hij kan in principe weer op zijn wielen, dan strakmaken en spuiten! Maar eerst even sparen Wink

Rick
Volvo 142, 1969
Antwoord


Berichten in dit topic
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 28 July 2010, 18:48
Restauratie 142 uit 1969 - door LeonW - 28 July 2010, 19:28
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 28 July 2010, 20:17
Restauratie 142 uit 1969 - door oudevolvo - 28 July 2010, 22:20
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 28 July 2010, 22:28
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 28 July 2010, 22:42
Restauratie 142 uit 1969 - door Dopski - 28 July 2010, 22:51
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 28 July 2010, 22:53
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 28 July 2010, 22:57
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 29 July 2010, 00:23
Restauratie 142 uit 1969 - door frox - 29 July 2010, 09:52
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 29 July 2010, 10:53
Restauratie 142 uit 1969 - door p245 - 29 July 2010, 14:42
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 3 August 2010, 18:09
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 3 August 2010, 19:02
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 3 August 2010, 19:51
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 6 August 2010, 15:16
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 6 August 2010, 15:26
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 6 August 2010, 17:28
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 6 August 2010, 17:58
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 11 August 2010, 17:25
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 11 August 2010, 20:40
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 12 September 2010, 13:18
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 12 September 2010, 13:25
Restauratie 142 uit 1969 - door Dopski - 12 September 2010, 13:29
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 12 September 2010, 13:43
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 12 September 2010, 13:53
Restauratie 142 uit 1969 - door Arjan. - 12 September 2010, 14:16
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 13 September 2010, 17:07
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 13 September 2010, 17:19
Restauratie 142 uit 1969 - door Marc1970 - 13 September 2010, 18:21
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 14 September 2010, 17:13
Restauratie 142 uit 1969 - door Erikhans - 14 September 2010, 18:21
Restauratie 142 uit 1969 - door Marc1970 - 14 September 2010, 19:47
Restauratie 142 uit 1969 - door landloper - 16 September 2010, 09:04
Restauratie 142 uit 1969 - door Dopski - 16 September 2010, 09:40
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 16 September 2010, 10:29
Restauratie 142 uit 1969 - door landloper - 16 September 2010, 10:42
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 16 September 2010, 10:53
Restauratie 142 uit 1969 - door ArjanV - 16 September 2010, 12:46
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 16 September 2010, 14:33
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 19 September 2010, 16:32
Restauratie 142 uit 1969 - door landloper - 19 September 2010, 16:45
Restauratie 142 uit 1969 - door Boele - 19 September 2010, 23:38
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 20 September 2010, 13:02
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 3 October 2010, 19:45
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 3 October 2010, 19:51
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 4 October 2010, 10:31
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 4 October 2010, 10:47
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 28 December 2010, 16:34
Restauratie 142 uit 1969 - door Marty Mcfly - 30 December 2010, 10:16
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 30 December 2010, 18:14
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 30 December 2010, 18:21
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 30 December 2010, 18:55
Restauratie 142 uit 1969 - door Jerry - 30 December 2010, 19:44
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 30 December 2010, 19:48
Restauratie 142 uit 1969 - door Black Moose - 30 December 2010, 20:00
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 30 December 2010, 21:38
Restauratie 142 uit 1969 - door Boele - 31 December 2010, 13:23
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 31 December 2010, 15:43
Restauratie 142 uit 1969 - door Dopski - 31 December 2010, 16:09
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 31 December 2010, 17:22
Restauratie 142 uit 1969 - door patrick2wd - 2 February 2011, 17:29
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 7 February 2011, 13:16
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 7 February 2011, 13:31
Restauratie 142 uit 1969 - door Dopski - 7 February 2011, 14:15
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 7 February 2011, 14:59
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 7 February 2011, 15:32
Restauratie 142 uit 1969 - door frox - 7 February 2011, 15:52
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 3 March 2011, 15:03
Restauratie 142 uit 1969 - door Marc1970 - 4 March 2011, 21:07
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 4 March 2011, 21:19
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 5 March 2011, 15:45
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 5 March 2011, 16:01
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 5 March 2011, 17:37
Restauratie 142 uit 1969 - door Marty Mcfly - 21 August 2011, 13:45
Restauratie 142 uit 1969 - door Dopski - 15 November 2011, 00:48
Restauratie 142 uit 1969 - door Volvo 142 B23 - 2 April 2012, 00:41
Restauratie 142 uit 1969 - door frox - 2 April 2012, 09:06
Restauratie 142 uit 1969 - door Marvin89 - 15 April 2012, 00:09
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 15 April 2012, 00:11
Restauratie 142 uit 1969 - door Marvin89 - 15 April 2012, 00:15
Restauratie 142 uit 1969 - door johan laveyne - 15 April 2012, 04:12
Restauratie 142 uit 1969 - door Marvin89 - 15 April 2012, 20:27
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 22 April 2012, 17:09
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 22 April 2012, 17:10
Restauratie 142 uit 1969 - door Jambon - 22 April 2012, 20:15
Restauratie 142 uit 1969 - door patrick2wd - 24 April 2012, 21:17
Restauratie 142 uit 1969 - door rickhahn - 24 April 2012, 22:35
RE: Restauratie 142 uit 1969 - door Madman - 12 March 2017, 09:00

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  witte export bekleding 1969 144s ton76 30 24.422 29 August 2014, 10:12
Laatste bericht: jos245
  lekke steekaskering 1969 144 ton76 4 4.250 14 October 2009, 14:22
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)