29 January 2011, 22:56
Hier (bijna onderaan) een plaatje van een kop op een B21: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=7684 De verbrandingskamer is wat groter dan de boring.
Dit is blijkbaar normaal, alle koppen doen dat bij de B21. Bij de B19 helemaal. Ik denk dat de B21 koppakking net ietsie groter zal zijn dan de verbrandingskamer, 94 mm.
De B230 pakking heeft gaten van 98 mm (voor een 96 mm boring). Die kan je natuurlijk ook gebruiken, maar de B21 pakking is toch netter.
Zie net dat de 'normale' kop een verbrandingskamer van 92,5 mm heeft, dus maar net iets groter als de B21 boring: http://www.turbobricks.com/specs/sohc_heads.php
Dit is blijkbaar normaal, alle koppen doen dat bij de B21. Bij de B19 helemaal. Ik denk dat de B21 koppakking net ietsie groter zal zijn dan de verbrandingskamer, 94 mm.
De B230 pakking heeft gaten van 98 mm (voor een 96 mm boring). Die kan je natuurlijk ook gebruiken, maar de B21 pakking is toch netter.
Zie net dat de 'normale' kop een verbrandingskamer van 92,5 mm heeft, dus maar net iets groter als de B21 boring: http://www.turbobricks.com/specs/sohc_heads.php
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969