Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 240 Turbo in het Zweedse Aftonbladet
#3
beetje vreemd, maar wel lekker.... ???

anywho...

"Van de turbo om de status

Volvo 244 Turbo meer nostalgie dan zeemonsters
Oke, 0-100 in 9 seconden is niet turbo.

Maar Volvo 244 Turbo uit de 1981's nostalgie.

Ze zijn steeds zeldzamer in het verkeer. U kunt een late Volvo 240 te zien van snikmodell op straat nu en dan, meer niet. Ze krijgen mooie 1970-luidsprekers, die overgebleven zijn hebben al verzamelt status. En wanneer ben je ter plaatse een 240 Turbo in goede conditie mee? Nee, alleen dat! Het is hoog tijd om de kopie die wordt overgelaten te slaan

Maar echt, wat is het plezier met een 240, turbo of niet?
- Volvo 240 is een onderdeel van Zweden, of je het nu leuk vindt of niet. Velen van ons zijn opgegroeid met haar en het belang zal alleen maar toenemen. Turbo was het topmodel en zal worden op de cursus in de toekomst. Tuurlijk, 000-100 in negen seconden is niet zo sportief vandaag. Maar het is nog goed voor een auto voor het gezin. Wat maakt de turbo grappig is de manier om een honderd mijl per uur. Met de Turbo Boost, suizende uitlaat geluid zonder elektronische hulpmiddelen die u haltes van het uitvoeren van de gewenste breedte. Realiseer je dat dit een veel ruiger round ervaring dan de huidige afgevlakte performance modellen.

Afgezien van de motor en de emblemen, wat is de auto toch?
- Het was de zwaarste kon je kopen bij de Volvo-dealer 1981e Maar Volvo lijkt niet te hebben gerekend op de sportiviteit was genoeg. Dus 240 Turbo is ook een van 1980 afmetingen luxe auto. Bijvoorbeeld, de standaard schuifdak. Veel auto's werden ook uitgerust met optionele elektrische ramen en airconditioning.

Dus het was niet zo sportief?
- Het is waarschijnlijk niet zo dat sportwagen moet je koopt een 240 Turbo. Maar de tijden waren anders in de vroege jaren 1980. Vergeet niet het beeld dat voor altijd zal veranderen Volvo's imago, de vliegende 244 Turbo! Het model heeft ook fatsoenlijke autosport geloofsbrieven. Turbo concurreerde met het niet alleen hier in Zweden, maar ook in Europa. 240 Groep A had een hard gewerkt B21ET motor van 350 pk en snijd 0-100 km / h in zes seconden! 1985 overall winnaar van de Volvo ETC-serie met een 240 groep A en in hetzelfde jaar Per Sturesson en Ingemar Persson, de Duitse DTM-serie. De vliegende baksteen-nam Europa door storm!

Cool! Welk jaar moet ik in beleggen?
- Het maakt niet uit. De verschillen zijn erg klein. Met ingang van 1984, de turbo hoger grille en lange motorkap van de 260e Het is misschien meer sportief met een lagere kap, dus 1981-1983.

Welke instantie variant is cool dan?
- Een kwestie van smaak. De meest exclusieve zijn uiteraard 242 Turbo die alleen werd verkocht in de VS en Groot-Brittannië. Vandaag, een paar exemplaren vonden hun weg terug naar Zweden. Turbo wagen was een pionier en zeer gewilde na vandaag. Als voor de combinatie Wagon en de sportieve motor als de Volvo was voor alle Audi Avant met R-namen, de M5 Touring en de Mercedes-AMG sedan met de romp.

Maar dat moet veel 240 Turbo te koop?
- Nou, niet echt. 1? 716 Turbo is in Zweden, maar van hen is het meest ontmanteld. Het verkeer is iets meer dan 300 auto's. De verdeling tussen de 244 en 245 zijn glad. Interesse in de 240 Turbo is sterk gegroeid in de afgelopen jaren en echt mooie auto's zijn zeer snel verkocht tegen hoge prijzen. Sommige auto's zijn geëxporteerd naar bijna 10? 000. Zelfs slechte kopie met veel bezwaren van de Motor Vehicle inspectie kan worden opgemaakt voor de 15? 000-30? 000. Heksenjacht rond de auto's die te koop zijn betekent dat je moet diep ademen weer en niet een extra grondige controle als je kijkt naar een object.

Op het blok zag ik een 245 Turbo -88, zou het iets?
- Misschien is het een 245 met een turbo motor, maar geen echte turbo. Dan kunnen er problemen met de inspectie en kan een verklaring van Volvo nodig - die krijg je niet. Er zijn oplichting die er dus zorg ervoor dat het type auto juist is.

Oke, maar waar kan ik dan vinden van een leuke 245?
- U blijft natuurlijk de Zweedse advertenties, maar het kan ook interessant zijn om een oogje houden op de Duitse http://www.mobile.de of zelfs Amerikaanse http://www.ebay.com. Een gemeenschappelijk lot voor performance modellen 240 Turbo is de ungdomifieras en lopen naar beneden. Hoewel het nog steeds mogelijk om mooie ongerepte kopie van snikmodellerna kopen is misschien de enige manier om de juiste auto naar een opknapper te kopen te vinden. Maar verwacht niet dat het goedkoop is om onderdelen te kopen, op tradera.com rushes vaak de prijs van de Turbo-specifieke 240-onderdelen uit tot astronomische niveaus

Dus ik ben veel te laat?
- Misschien als je op zoek bent naar tokfynda. Maar als je een auto koopt nu nog steeds erg blij mee. Zelfs meer in een paar jaar.

Tekst: Claes Johansson, Calle Carlqvist / Classics Foto: Hammarsjö / Classics

Volvo 244 Turbo 1981
De eerste keer prijs:? 80 000. Prijs vandaag: 40 000 tot 60 000??. Motor: Straight vier-cilinder met een riem aangedreven, bovenliggende nokkenas, twee kleppen per cilinder. Brandstofinjectie. Waterkoeling. Deel 2? 127 cm3. Max. vermogen 155 pk DIN (114 kW) bij 5 tot 500 omw / min. Max. koppel 240 Nm bij 3? 750 rpm. Lengte / breedte / hoogte: 490/171/143 cm?. Tank: 60 liter. Snelheid bronnen: Topsnelheid 195 km / h. Acceleratie: 0-100 km / h 9 p. verbruik: 1,12 l / mil gecombineerd. Bronnen: Bilfakta, originele brochure.


Checklist voor het kopen van
Mechanica

De motor zelf is geen probleem. Maar sommige oplossingen rond de turbo heeft zijn zwakke punten. Weinig auto's roll vandaag met de originele turbo, dat was alleen olie gekoeld. Toen het ongeval was een feit waren ze veranderd in water gekoeld. Een zichtbaar verschil is dat de olie-gekoelde, twee verbindingen in te gaan op de turbo, terwijl de watergekoelde, vier voor zowel water en olie.

Voormalige eigenaar de ambities van het trimmen kan problemen veroorzaken. Regeldruk klep kan niet omgaan met een verhoogde turbodruk en begint het eten van te veel benzine en de auto loopt erg vet. De fout is vooral merkbaar door een enorme brandstofverbruik. 240 Turbo had geen intercooler. Maar Volvo verkocht een R-Sport intercooler kit die 170 pk-motor gemaakt. Het was niet goedgekeurd door de Motor Vehicle Inspectie en heb je pech kunt u problemen krijgen tijdens de inspectie.

Bij SRA registreren, zorg ervoor dat het echt is een echte turbo je koopt. Een Zweedse verkocht 244 en zijn over het algemeen het type code 244-460 of 244-462 en een gecombineerde 245-460 of 245-462. Er zijn uitzonderingen, maar de cijfers 46 tot en met, is de code voor de motor B21ET. Als u wilt een nieuwe B21FT motor, kunt u koopt een van SVIS voor 5500 kr. SVIS heeft ook bijna 1300 originele onderdelen tot en met 240.

Carrosserie
Hetzelfde probleem als iedereen 240: roest. Zie in het bijzonder met vensterbanken, vloeren, randen van de vleugels en reservewiel goed. Op de achterklep 245 kan worden blootgesteld aan rost.1984 en 1985 Volvo lijkt te hebben problemen gehad met de kwaliteit van de plaat, en deze modeljaren roest extra.


Chassis

Op 245, check schokdempers en de ophanging vooraan met extra zorg. De meeste onderdelen van een 240 Turbo is gemeen met de eenvoudigere modellen. Maar als je onderdelen voor chassis kopen, in gedachten houden dat Turbo sterkere anti-roll bars en versterkte achteras had.


Binnenlandse Zaken

Verbeterde tweede hand stoelen zijn begeerde, omdat de cover is speciaal voor de Turbo. De meeste auto's waren uitgerust met schuifdak en wanneer deze wordt oud ja, natuurlijk rubber afdichtingen rond het probleem. Veel Turbo had airconditioning en vandaag is het natuurlijk maar weinigen van hen dat werkt. De reparatie zal nodig zijn om te converteren naar de nieuwe milieuvriendelijke koelmiddel."

ja joh.. ??? morgen meteen Googel bellen...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Berichten in dit topic
Volvo 240 Turbo in het Zweedse Aftonbladet - door Kwekkel - 17 January 2011, 20:29
Volvo 240 Turbo in het Zweedse Aftonbladet - door Jw240 - 17 January 2011, 21:28
Volvo 240 Turbo in het Zweedse Aftonbladet - door Jambon - 17 January 2011, 22:54
Volvo 240 Turbo in het Zweedse Aftonbladet - door henqui - 17 January 2011, 23:09
Volvo 240 Turbo in het Zweedse Aftonbladet - door Jambon - 17 January 2011, 23:25
Volvo 240 Turbo in het Zweedse Aftonbladet - door Kwekkel - 17 January 2011, 23:30
Volvo 240 Turbo in het Zweedse Aftonbladet - door Jambon - 17 January 2011, 23:35
Volvo 240 Turbo in het Zweedse Aftonbladet - door henqui - 18 January 2011, 00:09
Volvo 240 Turbo in het Zweedse Aftonbladet - door Jambon - 18 January 2011, 00:47
Volvo 240 Turbo in het Zweedse Aftonbladet - door Jambon - 18 January 2011, 00:53
Volvo 240 Turbo in het Zweedse Aftonbladet - door Kwekkel - 20 January 2011, 20:53
Volvo 240 Turbo in het Zweedse Aftonbladet - door Coenraad - 14 February 2011, 13:10
Volvo 240 Turbo in het Zweedse Aftonbladet - door ruuds70 - 14 February 2011, 13:41
Volvo 240 Turbo in het Zweedse Aftonbladet - door Coenraad - 14 February 2011, 19:51

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo s60 dannyfernandez75 1 296 6 February 2025, 00:01
Laatste bericht: BartJu
  Volvo importeren uit zweden Walter_Defender 2 1.031 13 April 2024, 22:42
Laatste bericht: Walter_Defender
  Volvo v50 2004 t5 getik rechtsvoor tijdens optrekken en drempels Pieter V50 2 905 13 February 2024, 20:09
Laatste bericht: Pieter V50
  volvo 240 Kabelboom omwisselen van carb naar injectie?!?! Thijs69 4 1.272 13 October 2023, 10:49
Laatste bericht: Dopski
  weer turbo caburateurproblemen b21AT andreolie 8 2.951 25 November 2022, 22:03
Laatste bericht: BartJu
  reservewiel volvo 240 station 1990 HELP Scottie 4 2.429 24 July 2022, 10:54
Laatste bericht: Arjan.
  Man zoekt Volvo -- man vindt Volvo Neut 9 4.410 15 July 2022, 22:30
Laatste bericht: Madman
Shocked Volvo 940 veer bouten Bacchus 3 2.770 9 May 2022, 16:20
Laatste bericht: Marc1970
Tongue Volvo 244 kopen, waarop moet ik letten? VervelendeGozer 2 2.617 5 May 2022, 22:31
Laatste bericht: Marc1970
  Volvo 4 microprocessor. RX-250VQ. Hulp gezocht TenBrick 0 1.770 29 July 2021, 11:30
Laatste bericht: TenBrick

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)