31 December 2010, 15:43
Update zonder foto's: vandaag heb ik de linker voorwielophanging gemonteerd. Het monteren van de (dikkere) stabilisatiestang gaf wel wat problemen: de PU-rubbers van de verbindingsbout waren zo dik en stug dat ik ze niet ver genoeg ingedrukt kreeg om de moer erop te draaien. Na even nadenken heb ik uiteindelijk de krik onder de onderste draagarm gezet en een spanband vanaf het frame van de krik over de stabi gespannen. Opkrikken > de rubbers werden in elkaar gedrukt en ik kon nÃt het moertje erop krijgen!
Toen ik verder wilde gaan met de achteras (steekassen monteren) kwam ik erachter dat ik de verkeerde spatplaten heb gekocht. Jammer, ik had ze al gespoten, ze kunnen nu dus niet meer terug. Er is dus blijkbaar een 1970- en een 1970+ spatplaat, die laatste is slechts een klein beetje anders, maar toch niet bruikbaar. Nieuwe zoeken dus...
Toen ik verder wilde gaan met de achteras (steekassen monteren) kwam ik erachter dat ik de verkeerde spatplaten heb gekocht. Jammer, ik had ze al gespoten, ze kunnen nu dus niet meer terug. Er is dus blijkbaar een 1970- en een 1970+ spatplaat, die laatste is slechts een klein beetje anders, maar toch niet bruikbaar. Nieuwe zoeken dus...
Volvo 142, 1969