28 December 2010, 23:44
De drijfstanglagers zijn hetzelfde, http://volvoklassiekeronderdelen.nl/shop...cts_id=692
De zuigerpennen zijn hetzelfde, 24 mm. De lengte vd drijfstangen is ws. hetzelfde, afstand zuigertop-zuigerpenhart is voor beide motoren 46 mm.
Volgens mij kan je dus in elk geval vanaf de krukas en waarschijnlijk ook vanaf de zuigerpen de B21 onderdelen gebruiken.
Een B20 koppakking voor de 92 mm boring vd B21. KG Trimning heeft/had een big bore gasket, "Specialförstärkt med skärkant till B20/B22 från steg 3 samt 92.00-93.00 borrning. 019-306 655:- ", Cometic heeft een MLS versie bij v-performance te koop, iets duurder.
Compressie gaat ook aardig omhoog natuurlijk, er wordt nu 140 cc meer in dezelfde B20 verbrandingskamer geperst. Met een B20A/F kop kom je misschien nog aardig terecht? Reken maar uit en schaaf de zuiger/verbrandingskamer bij naar wens.
De zuigerpennen zijn hetzelfde, 24 mm. De lengte vd drijfstangen is ws. hetzelfde, afstand zuigertop-zuigerpenhart is voor beide motoren 46 mm.
Volgens mij kan je dus in elk geval vanaf de krukas en waarschijnlijk ook vanaf de zuigerpen de B21 onderdelen gebruiken.
Een B20 koppakking voor de 92 mm boring vd B21. KG Trimning heeft/had een big bore gasket, "Specialförstärkt med skärkant till B20/B22 från steg 3 samt 92.00-93.00 borrning. 019-306 655:- ", Cometic heeft een MLS versie bij v-performance te koop, iets duurder.
Compressie gaat ook aardig omhoog natuurlijk, er wordt nu 140 cc meer in dezelfde B20 verbrandingskamer geperst. Met een B20A/F kop kom je misschien nog aardig terecht? Reken maar uit en schaaf de zuiger/verbrandingskamer bij naar wens.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969