20 December 2010, 00:08
Laten we zeggen: op benzine max. 0,4mm slijtage na 210.000km. 4,3-0,4=3,9mm. Dan zou elke kop op benzine op z'n vroegst na 2,5*200.00=500.000km (2,5*0,4mm=1mm --> plaatje van 3,3mm nodig) uitgesteld zijn (volgens fabrieksgegevens) en na 1 miljoen op z'n laatst.
3,7mm voor 2 uitlaatkleppen zou dan eigenlijk niet mogen na 204.000 benzine en 6000 LPG. De andere uitlaatkleppen zitten ook onder de 4mm.
Mij was verteld: elke 10.000km kleppen stellen op LPG
Note: de ontsteking stond niet goed afgesteld, nu wel. Of dat invloed heeft??
Vraag blijft: hoe kan ik weten of een kop goed is? Corrosie en scheurtjes zijn te zien?
3,7mm voor 2 uitlaatkleppen zou dan eigenlijk niet mogen na 204.000 benzine en 6000 LPG. De andere uitlaatkleppen zitten ook onder de 4mm.
Mij was verteld: elke 10.000km kleppen stellen op LPG
Note: de ontsteking stond niet goed afgesteld, nu wel. Of dat invloed heeft??
Vraag blijft: hoe kan ik weten of een kop goed is? Corrosie en scheurtjes zijn te zien?
245 DL 1983