16 December 2010, 17:12
Heeft er iemand ervaring met een B204GT-kop op een > '93 B230ET, FT of FK onderblok?
Ik heb namelijk een B230FK onderblok en een B204GT-motor in onderdelen liggen.
Hier zou ik graag een 2.3L 16v turbomotor van maken.
Kan ik de B204GT kop op een B230FK onderblok schroeven? Of zorgt de kleinere boring voor problemen, zoals een te hoge compressie, hotspots, pingelen et cetera? Afgezien van de benodigde klepsparingen in de zuigers en aanpassingen aan de distributieriem.
Ter info: een B204GT is een 2.0 liter 16v Turbo Redblock uit een volvo 780, die o.a. in Italië en België zijn verkocht.
Ik heb namelijk een B230FK onderblok en een B204GT-motor in onderdelen liggen.
Hier zou ik graag een 2.3L 16v turbomotor van maken.
Kan ik de B204GT kop op een B230FK onderblok schroeven? Of zorgt de kleinere boring voor problemen, zoals een te hoge compressie, hotspots, pingelen et cetera? Afgezien van de benodigde klepsparingen in de zuigers en aanpassingen aan de distributieriem.
Ter info: een B204GT is een 2.0 liter 16v Turbo Redblock uit een volvo 780, die o.a. in Italië en België zijn verkocht.