17 January 2006, 11:34
Ok..........zoals (in ieder geval door mij en wellicht ook door jullie) verwacht, is dit het resultaat van mijn inspanningen:
![[Afbeelding: aircoriem4wd.jpg]](http://img13.imageshack.us/img13/6601/aircoriem4wd.jpg)
Ik heb (uiteraard) wel een serieuze poging gedaan om m er fatsoenlijk af te krijgen. De boel zit muurvast en ik heb alleen maar prutsgereedschap. Dan maar zo.
Na verwijdering van de riem loopt de auto eigenlijker mooier stationair dan daarvoor; met de automaat in D in ieder geval. Dan loopt ie mooi regelmatig (800/900 toeren ofzo). Als je dan aan de knop van de airco draait, schiet dat naar ongeveer 1500. Dat zal komen doordat de extra luchtklep die Funs beschreef dan opengaat. Ook dan blijft ie mooi lopen.
Zet je de automaat vervolgens in P, dan begint het toerental te schommelen van de 800/900 tot max 1500. Na een halve minuut wordt de piek wat lager (1200 toeren) maar hij blijft het doen. Ook met de pook in N doet ie het, maar wel minder. Zoals gezegd in D geen probleem.
In de eerste plaats irriteert het me, in de tweede plaats wil ik graag weten wat het zou kunnen zijn en of het (op termijn) kwaad zou kunnen.
Iemand suggesties?
En alvast weer bedankt!
Groeten,
Sander
![[Afbeelding: aircoriem4wd.jpg]](http://img13.imageshack.us/img13/6601/aircoriem4wd.jpg)
Ik heb (uiteraard) wel een serieuze poging gedaan om m er fatsoenlijk af te krijgen. De boel zit muurvast en ik heb alleen maar prutsgereedschap. Dan maar zo.
Na verwijdering van de riem loopt de auto eigenlijker mooier stationair dan daarvoor; met de automaat in D in ieder geval. Dan loopt ie mooi regelmatig (800/900 toeren ofzo). Als je dan aan de knop van de airco draait, schiet dat naar ongeveer 1500. Dat zal komen doordat de extra luchtklep die Funs beschreef dan opengaat. Ook dan blijft ie mooi lopen.
Zet je de automaat vervolgens in P, dan begint het toerental te schommelen van de 800/900 tot max 1500. Na een halve minuut wordt de piek wat lager (1200 toeren) maar hij blijft het doen. Ook met de pook in N doet ie het, maar wel minder. Zoals gezegd in D geen probleem.
In de eerste plaats irriteert het me, in de tweede plaats wil ik graag weten wat het zou kunnen zijn en of het (op termijn) kwaad zou kunnen.
Iemand suggesties?
En alvast weer bedankt!
Groeten,
Sander
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km

