22 November 2010, 21:04
Poly slijt bij de volvo's niet snel. De bussen van de stabilistorstang zitten er bij mij al 4 jaar onder en die waren nog heel goed, ondanks dat ze wat te weinig vet hadden na al die tijd.
Poly op de vooras, je zult vooral merken als je de achterste (grote) bussen doet. Die geven het meeste mee. Ik heb de specifieke scantech bussen niet gebruikt maar daar zou ik van wegblijven. Als je rubber neemt (bijv op de voorste bussen van de draagarmen, daar is poly minder belangrijk, veel compactere bus) neem dan Volvo, dan weet je zeker dat het goed is. En dan is het vaak weer zo duur dat het economischer is om daar ook poly te nemen.
Comfort kan ik niet veel over zeggen want ik heb tegelijkertijd de veren en dempers voor stugge units vervangen. Comfort is niet zo goed op korte hobbels (niet de schuld van de bussen) maar daarvoor krijg je een scherpe wegligging voor terug.
Versleten en uitgedroogd rubber is vaak wel weer minder comfortabel dan poly.
Poly op de vooras, je zult vooral merken als je de achterste (grote) bussen doet. Die geven het meeste mee. Ik heb de specifieke scantech bussen niet gebruikt maar daar zou ik van wegblijven. Als je rubber neemt (bijv op de voorste bussen van de draagarmen, daar is poly minder belangrijk, veel compactere bus) neem dan Volvo, dan weet je zeker dat het goed is. En dan is het vaak weer zo duur dat het economischer is om daar ook poly te nemen.
Comfort kan ik niet veel over zeggen want ik heb tegelijkertijd de veren en dempers voor stugge units vervangen. Comfort is niet zo goed op korte hobbels (niet de schuld van de bussen) maar daarvoor krijg je een scherpe wegligging voor terug.
Versleten en uitgedroogd rubber is vaak wel weer minder comfortabel dan poly.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni

