16 January 2006, 10:37
Thuur, je hebt natuurlijk gelijk. Zal kijken of het lukt. Het doorzagen is uiteraard een noodoplossing.
Het zou goed kunnen dat het schakelmechanisme is gesneuveld. De pomp schakelde de laatste paar weken al met tegenzin in. En als ik dit zo zie waarschijnlijk vervolgens niet meer uit............... :oops:
Nog een vervolgvraag: als je de airco inschakelt, maakt de auto stationair een paar honderd meer toeren. De laatste paar weken varieerde het toerental bij een koude start af en toe een beetje. Verder liep de auto prima, start altijd en slaat ook niet af. Nu weet ik dat mijn beschrijving meer oorzaken kan hebben, maar kan het met elkaar te maken hebben?
Nog eentje dan: als ik die snaar heb afgekoppeld (en de pomp dus niet meer aangedreven wordt) zal de auto stationair minder toeren maken, waarschijnlijk net te weinig om koud mooi 'rond' te lopen. Kan ik het stationairtoerental zelf eenvoudig aanpassen?
Zie het maar als autotechniek voor beginners........ :oops: :lol: 8)
Groeten!
Het zou goed kunnen dat het schakelmechanisme is gesneuveld. De pomp schakelde de laatste paar weken al met tegenzin in. En als ik dit zo zie waarschijnlijk vervolgens niet meer uit............... :oops:
Nog een vervolgvraag: als je de airco inschakelt, maakt de auto stationair een paar honderd meer toeren. De laatste paar weken varieerde het toerental bij een koude start af en toe een beetje. Verder liep de auto prima, start altijd en slaat ook niet af. Nu weet ik dat mijn beschrijving meer oorzaken kan hebben, maar kan het met elkaar te maken hebben?
Nog eentje dan: als ik die snaar heb afgekoppeld (en de pomp dus niet meer aangedreven wordt) zal de auto stationair minder toeren maken, waarschijnlijk net te weinig om koud mooi 'rond' te lopen. Kan ik het stationairtoerental zelf eenvoudig aanpassen?
Zie het maar als autotechniek voor beginners........ :oops: :lol: 8)
Groeten!
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km

