1 November 2010, 14:23
Help ???
Onze 244 DL - 2.1 ltr uit 1978 starte niet lekker meer en liep niet goed op benzine en de apk kwam eraan.
ik was al een rijkelijk met carb cleaner aan de gang geweest en toen ging het al een stuk beter
maar door de aankomende apk toch naar garage gegaan en die hebben meteen nog veel meer gevonden
carburateur schoon gemaakt
distributie riem was slecht = vervangen
kwam door lekkende nokkenas kering = is ook vervangen
kleppen gesteld
etc etc
sinds ik m terug heb heb ik er 2 ritten mee gemaakt,
in de volgende rit werd koelwater warm maar net niet in het rood, ook ging hij op z'n tijd koelen want dan liep t weer een eind terug.
de rit naar huis heb ik er 4 liter koelwater bij gegooid maar thuis was hij weer een eind leeg.
MAAR, als ik nu olie peil zit er geen druppel olie meer aan mijn stok, maar wel vocht druppeltjes......... :o
Als ik positief denk is het de koppakking,
als het slechter uitpak is ie gescheurt of kop krom getrokken >
Ik meen serieus dat de auto slechter van de garage is gekomen dan hij er heen ging...
maar ik heb er voor de problemen al 2x mee gereden, kan ik zoiets nog claimen???
1. hij liep niet goed op benzine, nu loopt hij helemaal niet meer op benzine
2. ik hoorde de kleppen/ nokkenas helemaal niet, nu hoor ik de kleppen/ nokkenas heel goed
3. nu is er iets serieus kapot....
ruim 700 euro garage kosten en een auto die het niet meer doet.
Welke ervaren sleutelaar hier kan mij eens helpen een diagnose te stellen??
Of waar ik aan denk is: kan er een diesel motor ingebouwd en wat kost zoiets?
(ter illustratie: mijn land rover is bij de zelfde garage een keer voor onderhoud geweest, toen kreeg ik commentaar dat ik m'n luchtfilter tussendoor ook eens moest schoonmaken omdat er erg veel stof en zand in zat. klopt ik reed met die auto voor mijn werk heel veel door het zand.
de 1e keer dat ik dat ding open maakte zag ik meteen dat er een verkeerde lucht filter in zat die helemaal niet goed afsloot..!! )
Onze 244 DL - 2.1 ltr uit 1978 starte niet lekker meer en liep niet goed op benzine en de apk kwam eraan.
ik was al een rijkelijk met carb cleaner aan de gang geweest en toen ging het al een stuk beter
maar door de aankomende apk toch naar garage gegaan en die hebben meteen nog veel meer gevonden

carburateur schoon gemaakt
distributie riem was slecht = vervangen
kwam door lekkende nokkenas kering = is ook vervangen
kleppen gesteld
etc etc
sinds ik m terug heb heb ik er 2 ritten mee gemaakt,
in de volgende rit werd koelwater warm maar net niet in het rood, ook ging hij op z'n tijd koelen want dan liep t weer een eind terug.
de rit naar huis heb ik er 4 liter koelwater bij gegooid maar thuis was hij weer een eind leeg.
MAAR, als ik nu olie peil zit er geen druppel olie meer aan mijn stok, maar wel vocht druppeltjes......... :o
Als ik positief denk is het de koppakking,
als het slechter uitpak is ie gescheurt of kop krom getrokken >

Ik meen serieus dat de auto slechter van de garage is gekomen dan hij er heen ging...
maar ik heb er voor de problemen al 2x mee gereden, kan ik zoiets nog claimen???
1. hij liep niet goed op benzine, nu loopt hij helemaal niet meer op benzine
2. ik hoorde de kleppen/ nokkenas helemaal niet, nu hoor ik de kleppen/ nokkenas heel goed
3. nu is er iets serieus kapot....
ruim 700 euro garage kosten en een auto die het niet meer doet.
Welke ervaren sleutelaar hier kan mij eens helpen een diagnose te stellen??
Of waar ik aan denk is: kan er een diesel motor ingebouwd en wat kost zoiets?
(ter illustratie: mijn land rover is bij de zelfde garage een keer voor onderhoud geweest, toen kreeg ik commentaar dat ik m'n luchtfilter tussendoor ook eens moest schoonmaken omdat er erg veel stof en zand in zat. klopt ik reed met die auto voor mijn werk heel veel door het zand.
de 1e keer dat ik dat ding open maakte zag ik meteen dat er een verkeerde lucht filter in zat die helemaal niet goed afsloot..!! )
Volvo 244 - 1978