28 September 2010, 21:09
@wakka
Motor in deze auto klopt met de geschiedenis. De GL serie is met ingang van modeljaar 1982 (zomer '81) uitgerust met B23A (zoals de mijne ook, bj 05-'82). Daarvoor was het inderdaad een B21A, ook in de eerste vernieuwde flatnose van mj. '81. De B23A is bij mijn weten geleverd t/m mj. 1984 (ook in Zweden), daarna is de 240GL motor de B230A geworden, afkomstig uit de 740 serie.
@ Arjan
waarschijnlijk was jouw eerste 244 van '81 dus van modeljaar '82
.
Motor in deze auto klopt met de geschiedenis. De GL serie is met ingang van modeljaar 1982 (zomer '81) uitgerust met B23A (zoals de mijne ook, bj 05-'82). Daarvoor was het inderdaad een B21A, ook in de eerste vernieuwde flatnose van mj. '81. De B23A is bij mijn weten geleverd t/m mj. 1984 (ook in Zweden), daarna is de 240GL motor de B230A geworden, afkomstig uit de 740 serie.
@ Arjan
waarschijnlijk was jouw eerste 244 van '81 dus van modeljaar '82

Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)