Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
en het gaat hierbij om een klassieker, die zitten niet altijd zo in elkaar, in de familie is een MGB met US specs, de plaat zat en zit alleen op de bumpers, en die kennen geen verschil, laat staan een nis. De auto rijdt al 21 jr met kleine oudblauwe plaatjes en wordt nog ieder jr goedgekeurd..
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
zal het ens vragen, het is wel een export enweerterugnaarEUauto...
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Een geinig thema. Het zou natuurlijk leuk zijn als er USA-platen op komen. Tips welkom dus.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
nagekeken, geen stempel op de voorste USA plaat en word toch goedgekeurd (afgelopen jaar zelf gekeurd maar jaar daarvoor door iemand anders)
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Strijdplan is gemaakt:
- reservewielbak vervangen (materiaal is besteld bij euro-autoparts)
- dwarsbalk onder de radiator repareren
- diverse carrosseriewerk
? kachelmotor vervangen
- oppompbare achtervering repareren/vervangen
- grote beurt inclusief alles
- APK
- grote poets- en waxbeurt
- roestige velgen aanpakken
- open dak gangbaar maken en rubber vervangen
- rondtoeren
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Momenteel bezig met de kachelmotor. Is altijd een majeure klus. Te zien aan wat klussporen is de vorige eigenaar ooit al eens met deze reparatie begonnen. Inmiddels is de upgrade naar de nieuwe motor gedaan. Nu alle schakelaars van het middenpaneel weer op zijn plek.
Leuk klussen trouwens aan zo'n originele auto. Alle boutjes zijn nog gaaf en compleet en alle delen van de interieurafwerking zijn nog aanwezig.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Eindelijk weer wat tijd over voor de 244. Het Golde schuifdak open gemaakt en alle rubbers besteld (schrikken van de prijs), schokbrekers achter vervangen.
Helaas ontdekt dat de voorste remklauwen gaar zijn, even plannetje maken voor verse (ook prijzig maar ja, remmerij is nogal belangrijk). Ook wat voorbereidingen getroffen voor laswerk: reservewielbak weggesloopt en naad achter achterbumper weggeslepen voor een stuk nieuw plaatwerk.
Tussen de bedrijven door de kleppen gesteld: tussen 3,8 en 4,1 mm dik. Nog heel wat km's te gaan dus.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
goed bezig!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 3.254
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:Helaas ontdekt dat de voorste remklauwen gaar zijn
Wat is gaar? en hoe gaar zijn ze?
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
De remklauwen zijn vastgerot en de zuigertjes nogal gecorrodeerd. De rubber manchetten waren verteerd en er onder was het nogal roestig. EÃn cilindertje krijg ik niet in beweging ondanks heetstoken en een hoop gepruts.
Revisiemateriaal is nogal aan de prijs. Een oproepje hier of iemand nog wat bruikbaars van Girling heeft liggen, leverde nog niets op. Verse remklauwen lijkt me de weg te gaan.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)