6 September 2010, 21:05
Zoals eerder geschreven in mijn topic gaat de 240 weg voor een amazon.
Via een collega ben ik vandaag naar een 69'er gaan zien. Hij had me nieuwsgierig gemaakt met zijn beschrijving van een stilgevallen resto-project. Hij doet enkel nog maar vw's, dus hij denkt dat er met de amazon niets meer gaat gebeuren in de toekomst.
Eigenlijk is het een goede basis om een mooie amazon van te maken.
pluspuntjes:
De kas is volledig gerestaureerd, er zat werkelijk geen spatje roest meer aan. Alle rotte plekken zijn vervangen door nieuw zweeds staal.
De motor, een b20, is gereviseerd en de versnellingsbak is ook in orde.
Dus het is een kei harde amazon.
minpuntjes:
De electricteit binnenin, bediening van ruitenwissers, lichtschakelaar, etc moet opnieuw worden aangesloten. Ook moesten de remflexibels vervangen worden, rempompjes zijn nieuw.
Het originele interieur is er niet meer bij, er is een leren interieur van een 164 bij.
Eigenlijk allemaal redelijk te overzien, maar er is ÃÃn ding wat mij weerhoudt van overstag te gaan: hij heeft de wagen na het carroserie-werk volledig herspoten: in het geel !! :

Een volledige respray; motorruimte, dashboard, interieur, alles... en met geel bedoel ik banaan geel. Ik denk dat ie licht geeft in het donker.
Het schrikt mij wat af om er terug een historisch juister kleurtje op te zetten. Ik denk dat dat geen lachertje is om de wagen terug volledig te herdoen.
Is mijn twijfel gegrond?? Ik zou niet weten hoe eraan te beginnen, een motorruim herspuiten? Zoals ik het mij voorstel moet die volledig weer uit elkaar geschroefd om overal aan te kunnen..
Of stel ik het mij allemaal wat te dramatisch voor? ;D
Overigens vond ik 1500 euro, voor een roestvrije kas met een goede b20 niet teveel... maar jongens GEEL!!? :
Via een collega ben ik vandaag naar een 69'er gaan zien. Hij had me nieuwsgierig gemaakt met zijn beschrijving van een stilgevallen resto-project. Hij doet enkel nog maar vw's, dus hij denkt dat er met de amazon niets meer gaat gebeuren in de toekomst.
Eigenlijk is het een goede basis om een mooie amazon van te maken.
pluspuntjes:
De kas is volledig gerestaureerd, er zat werkelijk geen spatje roest meer aan. Alle rotte plekken zijn vervangen door nieuw zweeds staal.
De motor, een b20, is gereviseerd en de versnellingsbak is ook in orde.
Dus het is een kei harde amazon.
minpuntjes:
De electricteit binnenin, bediening van ruitenwissers, lichtschakelaar, etc moet opnieuw worden aangesloten. Ook moesten de remflexibels vervangen worden, rempompjes zijn nieuw.
Het originele interieur is er niet meer bij, er is een leren interieur van een 164 bij.
Eigenlijk allemaal redelijk te overzien, maar er is ÃÃn ding wat mij weerhoudt van overstag te gaan: hij heeft de wagen na het carroserie-werk volledig herspoten: in het geel !! :


Een volledige respray; motorruimte, dashboard, interieur, alles... en met geel bedoel ik banaan geel. Ik denk dat ie licht geeft in het donker.
Het schrikt mij wat af om er terug een historisch juister kleurtje op te zetten. Ik denk dat dat geen lachertje is om de wagen terug volledig te herdoen.
Is mijn twijfel gegrond?? Ik zou niet weten hoe eraan te beginnen, een motorruim herspuiten? Zoals ik het mij voorstel moet die volledig weer uit elkaar geschroefd om overal aan te kunnen..
Of stel ik het mij allemaal wat te dramatisch voor? ;D
Overigens vond ik 1500 euro, voor een roestvrije kas met een goede b20 niet teveel... maar jongens GEEL!!? :
