Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dilemma; Verkopen of roestaureren Black Moose??
Zoals sommige al weten ben ik aan het kijken wat ik het beste kan doen met mijn Volvo.
Er zit behoorlijk wat laswerk aan, het dak is beschadigd en de lak is ook niet mooi meer.
Dus wil ik 'm weer mooi hebben is er maar ÃÃn optie en dat is restaureren. Aangezien bij mij de ruimte en skills (sleutelen kan ik wel) ontbreken ben ik aangewezen op derden. Dit gaat natuurlijk in de papieren lopen.
Ik heb een lasser gevonden die het eventueel voor mij wil doen. Maar daar ben ik er nog niet mee.
Als er gespoten moet worden, moeten er ook 'nieuwe' deuren en achterklep in, is ook geen probleem, maar vind maar eens zwarte deuren, not, dat wordt dus ook de binnenkant van de deuren/klep spuiten, extra kosten.
Wat kost een beetje fatsoenlijk strak maken en spuiten van een auto tegenswoordigs??

Geschatte kosten voor alles €3000,- ??

Is het dan al met al niet verstandig om uit te kijken naar een 'nieuwe'?

Je weet nu wat je hebt, is dan de uitspraak. Technisch is de auto in redelijk goede staat. Nieuwe Simons, motor met 3 ton (3 jaar terug laten plaatsen en zelf een ton mee gereden) kop nog lang niet uitgesteld, gasinstallatie 3,5 jaar oud, nieuwe kachelmotor, nieuwe banden en velgen, remklauwen vóór gereviseerd (3 jaar terug), nieuwe fusees en stuurkogel, reactiearmen, nieuwe voorruit en wat ik niet opgenoemd heb.

Ik heb al een 'beetje' op marktplaats en speurders zitten kijken voor potentiele vervangers, hier een selectie:
145 Leuke auto, maar geschikt voor dagelijks verkeer, 30.000 km per jaar??
Groene 245 Ook leuk, beter geschikt neem ik aan, mooi klassiek uiterlijk en dikke bumpers Tongue
745 Ziet er ook niet verkeerd uit, met AIRCO, altijd fijn, beter beschermd tegen roest, toch?? Geen LPG, maar kan ik overzetten.
Wazige 245 Beetje wazige advertentie
Blauwe 83'er 245 Leuke auto met mooie kleur, ziet er op de foto netjes uit, prijs is goed Ãn met lpg
245GL Nog zo'n mooie blauwe, duurder en zonder gas, maar over te zetten, zelfde motor als ik nu heb.

En dan na het afhalen van alle goodies, wielen/toerenteller/klokje/evt. Simons en gasinstallatie de rest verkopen aan een liefhebber voor een bedrag van??
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Restaureren is nauwelijks rendabel te doen. Bij alacar kan je zo'n snelle online offerte maken, spuiten is dan ca. 1000, en het strakmaken ook ca. 1000. En dat is dan goedkoop. Laswerk zal ook snel ri. de 1000 euro gaan.

Die babyblauwe uit 83 leek me ook wel wat. Maar als je het belangrijk vind hoe de auto er van dichtbij uitziet, heb je niks aan foto's. Zelfs mijn deuken zien er goed uit op de foto.

Er zijn vast wel mensen te vinden die 1500 euro betalen voor een niet al te mooie maar goed rijdende zwarte 240. Nou ja, 1000 toch zeker.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ik zou het liefst een auto kopen die een aantal jaren geleden gerestaureerd is of nog in de eerste lak zit, dan kan je, hopelijk, zien of ie goed gerestaureerd is of dat ie nog goed in de originele lak zit. Als ie al veel bijgewerkt is weet je nog niet wat je koopt. Voor dat laswerk ben ik ook zeker 1000 euro kwijt, en dan de onderdelen nog zoals deuren en achterklep (deze ook nog aan binnenzijde spuiten, kost ook weer extra).

Daarentegen is een origineel zwarte 245 wel uniek, vooral met de chromen accenten.

Mocht er iemand interesse hebben kan je kijken op Ik en mijn volvo en op Mijn album voor meer foto's en nog meer foto's
VW T3 camper TD
Antwoord
Beetje lastig dit ja. Zoals Marc al zei is het altijd een duur geintje om een auto te laten restaureren. Emotionele waarde is natuurlijk ook van belang, maar ik weet niet hoe dat bij jou zit?

In de jaren 60/70 reden mensen ook 30.000 kilometer per jaar met een 140, dat kan nu ook wel. Luxe is dan ver te zoeken :wink:
Die groene 245 ziet er netjes uit. Maar is het geen kale uitvoering zonder stuurbekrachtiging enzo (lijkt me wel fijn als je veel rijdt)
Die 745 is ook wel netjes. (en voor een goede poetsbeurt moet je maar eens naar Sprang-Capelle komen haha)
Die laatste blauwe station is ook erg mooi. LPG overzetten, Simons eronder en wat naar beneden laten zakken en je hebt een schitterende bak!

Toch zou het jammer zijn van de zwarte, aangezien dat best uniek is. Nu is het gewoon kijken of je een rationele of een emotionele keuze wil maken :wink:
Patrick Volvo 240 DL - 1986 - B230A - M47
Volvo 940 - 1997 - B230FK - M90
Antwoord
Alleen jammer dat die babyblauwe 245 bij iemand te koop staat die al regelmatig voorbij is gekomen in het afrader-topic hier. Tongue Die 745 ziet ook goed uit op de foto, maar gezien 't feit dat in de advertentie al vermeld staat dat het ding een goede poetsbeurt nodig heeft zal 'ie in werkelijkheid dus een stuk minder zijn.

Redenen om wel te restaureren:
- je weet wat je aan de auto hebt, je kent 'm immers door en door;
- er is al veel geld in gestopt;
- technisch is de auto goed;
- de extra's die je wil hebben (automaat, Simons, LPG, andere goodies) heeft je auto al;
- iets anders kopen is altijd een gok: in feite koop je andermans ellende, of iemand is op winst uit (zie die laatste 245 dus), maar het kan uiteraard ook erg goed uitpakken.

Redenen om niet te restaureren:
- 3000 Euro is een hoop geld, rekening houdend met 't feit dat je auto in deze staat (hoop roest) max 1000 waard is;
- zodra je eenmaal begint met de auto strippen (voor het las- en spuitwerk) kom je helaas in de meeste gevallen veel meer tegen en zit het dus altijd wel tegen;
- voor relatief weinig geld extra koop je iets wat al meteen goed is en je dus niet weken kwijt bent voor las- & spuitwerk;
- het is nu 3000 Euro erin stoppen, en wat wordt 't de volgende keer?

Als je gehecht bent aan de auto zou ik zeggen: lekker restaureren en in de tussentijd een soort tussen-auto erbij kopen (goedkope niet-belastingvrije 940 die een paar maanden mee mag gaan totdat je auto klaar is). Besef je dat in plaats van je huidige auto er zoveel andere leuke 240's te koop staan: vervangen maar. Smile
Volvo S80 Turbo 2002 & 740 GLE 1990

http://Volvotips.com
Antwoord
Over een glazen bol beschikken we, helaas (of misschien maar goed ook) niet.
Maar kijken kost niks, nou ja een beetje tijd en lpg.
Morgen ga ik bij Pistonpen Paultje nog ff naar een paar deuren kijken, maar ik weet nu nog niet goed of ik ze al aan moet schaffen, maar ja ze zijn ook zo weer verkocht als ik anders besluit.
En de zwarte op MP plaatsen, helemaal de hemel in prijzen en de zichtbare roestschade aanwijzen en hopen op een goed bod, zo werkt het toch op MP, of ben ik nu slecht bezig :mad:

Stiekum hoop ik toch dat iemand zegt, ik doe het voor de helft, of ik weet wel een goede goedkope spuiter.
VW T3 camper TD
Antwoord
Ik weet wel een redelijk goedkope spuiter..
Antwoord
Als het mijn belastingvrije bijna gratis rijdende 240 was zou ik de APK plekken netjes laten lassen, de roestplekken bijwerken met menie en roller en bijna gratis doorrijden. Zwart is ideaal wat roestgaten betreft, je verft de binnenkant ook zwart en je ziet niks meer van.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ja, maar er zijn ook mensen die in een zo strak mogelijke auto rijden natuurlijk :lol: En wat natuurlijk wel is: als al het laswerk en spuitwerk gedaan is dan is 'ie als het goed is wel weer helemaal 100%. Als je hem dan goed bijhoudt door regelmatig (zelf!) te wassen en een beschermlaagje op de lak en de onderkant dan kan 'ie weer een eeuwigheid mee.
Antwoord
Die laatste blauwe 245 die je aanhaald, schijnt helemaal niet zo mooi te zijn in het echt. Iemand op dit forum is er al eens weesten kijken, hij heeft ook hier op volvolvo gestaan trouwens.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Auto verkopen of niet. KennOne 15 16.928 7 November 2022, 17:20
Laatste bericht: Thijs69
  Waar verkopen Volvoson 4 4.319 9 July 2018, 21:44
Laatste bericht: Dopski
  amazon dilemma stijn 12 8.494 12 September 2010, 22:10
Laatste bericht: Black Moose

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: