Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Diplomaat: een 244DL als tweede auto
#21
Funsdaf schreef:18.2 US platen gaan niet lukken, Daarvoer moet er een nis aanwezig zijn waar de platen volledig in vallen ( dus aan 4 zijde opgesloten). En die kleiner is dan het formaat voor de standaard NL plaat.
Achter is dat zeker niet het geval, en aan de voorzijde ook niet omdat de plaat niet aan 4 kanten opgesloten zit.
Voor zou je dan een vierkante plaat moeten monteren.

Je kunt natuurlijk wel voor de voorzijde een 18.2 plaat zonder stempels laten maken en de originele in de kofferbak gooien.

integendeel funs, deze auto (moet) voor zelfs usa platen hebben. de twee flappen rood omzet in de volgende foto zijn speciaal voor de usa markt gemaakt en hier past precies de usa plaat tussen:

[Afbeelding: usaold.jpg]


Bij mijn 262 zitten die flappen niet, zijn er bij import vanaf gehaald en dan ziet het er zo uit: (sorry voor de slechte gsm foto)

[Afbeelding: nlfr.jpg]



Antwoord
#22
de 4 gaatjes ziten er ook..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#23
Heb inmiddels de RDW gesproken. De VS-platen zijn geen optie. De ruimte voor de kentekenplaat moet een nis zijn in de carrosserie van minimaal 15 mm diep en de kentekenplaatverlichting moet IN deze nis zijn opgenomen.

Heb de auto even bekeken. Het blijkt dat de US of A-rubbers op de bumper losse opzetstukken zijn. Deze ga ik verwijderen. De gaatjes in de bumper worden dan afgedekt door de bredere kentekenplaat. Beter dan deze opgekrulde platen.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
#24
ja en als de auto nu eenmaal zo is kan de RDW toch niet eisen dat je je auto verbouwd..?!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#25
tja tja, je mag voor een usa plaat hebben maar achter moet inderdaad zo'n groot joekel. voor is de nis (rubber) 1.5cm en kentekenverlichting zit voor nooit.

er zit nu voor een kleine plaat op zo'n 2-3 jaar lang, mag gewoon met die twee us flappen
Antwoord
#26
De RDW geeft in ieder geval geen 18.2 verklaring af. Als je dan toch een kleine kentekenplaat plaatst, kan je dit argument natuurlijk aanvoeren als je bij de rechter staat. Ik kies ervoor de rubbers te verwijderen.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
#27
ok, maar... waarom is iedereen altijd zo bang voor de kentekenplaten? Ik heb op gegeven moment jaren zonder plaat ad voorkant gereden, 1x op aangesproken en allen voor de apk hing ie er op..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#28
Dat van de kentekenplaatverlichting is waar ja. Ik vatte het samen. Deze eisen hanteert de RDW om een 18.2-verklaring af te geven:

- de plaats voor de kentekenplaat bestaat uit een nis die een geheel vormt met de carrosserie, of de achterbumper, en waarbij de kentekenplaatverlichting in deze nis is opgenomen, en
- de nis van alle zijden ten opzichte van de directe omgeving ten minste 15 mm diep is verzonken, of
- de nis, met uitzondering van de onderzijde, aan alle zijden ten opzichte van de directe omgeving tenminste 15 mm diep verzonken is, en dermate laag is gelegen dat bij het voertuig in onbeladen toestand door montage van een kentekenplaat van de afmetingen 340 x 210 mm de onderkant van deze kentekenplaat minder dan 0,30 m boven het wegdek is gelegen, of de nis, met uitzondering van de bovenzijde, aan alle zijden ten opzichte van de directe omgeving tenminste 15 mm diep verzonken is, en er door montage van een kentekenplaat van de afmetingen 340 x 210 mm een oorspronkelijke gebruiksfunctie van een voertuigonderdeel verloren gaat.

In mijn ogen dus geen US of A-platen op de Diplomaat.

@Jambon: niet bang maar je moet toch kentekenplaten hebben? Hiervoor een boete riskeren vind ik zonde.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
#29
ik heb er geloof ik ook geen officiele verklaring op zitten, gewoon via internet besteld

verstandige keuze om de flappen weg te halen
Antwoord
#30
Verstandig wellicht maar zeker saai. Misschien gooi ik ooit mijn haar los en zet ik er een US of A-plaat op. Eerst maar eens gekeurd krijgen. Heb even weinig tijd.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  mijn eerste auto Depaul88 9 6.197 8 September 2016, 16:23
Laatste bericht: Yellow240
  De auto van pa is terug in de familie Frank&Frida 12 10.067 30 December 2015, 20:58
Laatste bericht: Jambon
  Mijn tweede Volvo 240 DanielR 8 6.470 3 June 2015, 10:16
Laatste bericht: DanielR
  Even voorstellen ik en Mijn Volvo 244DL uit 1978 Lukie5704 47 30.555 31 March 2015, 14:16
Laatste bericht: BartWillem
  De TWEEDE volvo voor deze Belg! Rubicon 341 151.761 8 February 2014, 18:17
Laatste bericht: Rubicon
  mijn 244DL bigf59 2 1.908 7 September 2013, 23:34
Laatste bericht: CK070
  Even voorstellen: Sander en zijn '91 244dl Potvisboer 24 11.892 11 March 2012, 14:54
Laatste bericht: Potvisboer
  schuurvondst, volvo 244DL (1976) jurnhahn 38 19.759 26 February 2012, 21:26
Laatste bericht: Yellow240
  Mijn auto's : volvo's en anderen mortierd 13 10.303 24 October 2011, 14:37
Laatste bericht: mortierd
  meerijdend brandje onder de auto jero 0 1.293 12 September 2011, 00:29
Laatste bericht: jero

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)