Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Bedankt voor de complimenten.
Over USA-uitvoeringen weet ik niets. Ik zal morgen kijken of er reflectortjes in de lampglazen zitten. Ga inderdaad uitzoeken of ik kleine kentekenplaten kan krijgen.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 11.646
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
De mijne heeft geen zijreflectortjes in de glaasjes. Ook zijn ze niet helemaal oranje: dagrijlicht is wit. Het oranje deel is nog erg helder dus waarschijnlijk zijn ze ooit vervangen.
De voorbumper heeft een te kleine ruimte voor onze grote nummerplaten.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 11.646
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
ok, dan zeg ik US versie met aanpassing voor het betreffende land waar ie gereden heeft. De schade auto is ouder dus wellicht zit er ergens nog een model- detailwisseling.
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Die motor is zo te zien een B21E, en de auto is dus ook geen US uitvoering. "Tourist and Diplomat Sales" (ik zie een sticker op de achterruit) auto's kon je zo laten maken als je wilde.
Da's niet helemaal waar maar er waren wel allerlei ongewone combinaties leverbaar.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Heb de vraag over de kentekenplaten bij de RDW uitgezet maar het antwoord van Funsdaf klinkt logisch: niet mogelijk dus. Ik zie wel even. Geen halszaak maar de opgefrommelde plaat voorop is geen gezicht. Een nieuwe is ook in mum van tijd weer gevouwen: 3x trekhaakje tijdens inparkeren en gebeurd.
@Marc1970: USA-uitvoering? De auto is inderdaad een Special Delivery door Tourist and Diplomat Sales. Verder zit er (bediening van) een airco in en heeft hij een schuifdak. Hoe herken ik een B21E van een 21F?
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Even het typeplaatje ontcijferd. Het is een 244DL in Californische uitvoering (niet Federal) met oorspronkelijk schuifdak en een B21F motor met katalysator en zuurstofsensor. Versnellingsbak is een AW55. Auto is in 1979 in Gothenburg gemaakt
Verder valt me op dat het chassisnummer ook binnen in het zicht op de A-stijl staat.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Aha. Blijkt maar weer hoe weinig B21F's ik gezien heb. Het inlaatspruitstuk en de verdere opbouw is precies een B21E. Maak eens een foto van de injectors en de toestand onder het inlaatspruitstuk.
Amerikanen hadden de VIN code al langer leesbaar van buitenaf. Op
http://www.vlvworld.com/indexframe.html staat een US versie van de VIN ontcijferaar.
Aha 2: De B21F-5 had net als de B21E een CI injectiesysteem met Bosch ontsteking.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ja, dat is K jet, weer wat geleerd. Ik dacht dat F altijd LH injectie was en E de CI versie (net als A een horizontale CD carb is en K een registercarb).
Ah, en nu zie ik waar de twee boutgaten in de zijkant van het kleppendeksel voor dienen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969