Berichten: 1.439
Topics: 22
Lid sinds: Oct 2006
Job, misschien rijden jullie maximaal 1 x per jaar zo zwaar beladen over de wegen, maar anders lijkt de installatie van een stel verzwaarde achterveren me toch raadzaam, kosten zijn behoorlijk(â¬50/veer) maar nog 2 ritten zo en je moet ze toch vervangen. Bovendien is het makkelijk zelf te doen.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Bedankt voor je tip, dat is nog best een goed idee. Helemaal omdat ik ook regelmatig met aanhangers rijd. Staal uit Noordhorn adviseerde mij de o ringetjes van de luchtslangen in te smeren met vaseline, wellicht levert dat ook al een forse verbetering (tegen het leeg lopen). Vandaag onderweg naar mn werk zag ik dat de druk stabiel blijft als ik zonder lading rijd. Dan staat ie toch een stuk netter op zn pootjes ;D
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Je kunt evt. ook de aansluitingen op de dempers en de manometer losnemen en er een stukje afknippen. Als je ze losdraait, zul je zien dat er een flinke versmalling in de slang is ontstaan door het afknellen. Bij mij gaf dat dus lekkage. Ik had gelukkig voldoende ruimte, dus heb ik er een stukje afgeknipt en de zaak opnieuw vastgezet. Ik ben er nu vanaf.
`88 245, B230K, M47
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Ik ben een beetje aan het spelen geweest met de "afknijpstelschroef" van de verdamper. Daardoor heb ik nu een verbruik van 1:8.1 gehaald. Dat is wellicht iets te zuinig (volgens Olijve, krijg je bij te zuinige afstelling sneller verbrande kleppen). Daarom heb ik de stelschroef nu nog 1 kwart slag extra gegeven. Met dit soort getallen ben ik eigenlijk al dik tevreden. Maar ik zal binnenkort ook het verbruik op benzine gaan meten. Het viel me vandaag trouwens op dat het oliepeil ook al weer behoorlijk gezakt is. Dus zojuist 400cc bijgevuld. Wat is eigenlijk een normaal olieverbruik op lpg? En hoe meten jullie het? Met warme motor/koud of 5 minuten na uitzetten? Ik lees allerlei verschillende berichten.
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
horizontaal neerzetten en de volgende ochtend kijken, dan is al het mogelijke in je carter gedrupt. Doe dat met regelmaat en je weet wat ie verbrandt (of niet)
Berichten: 10
Topics: 2
Lid sinds: Aug 2010
Mooie auto! Het waggelen van een koude motor was bij mij voor een end verholpen door de rubbers te vervangen waar de motor op rust. Die willen nog wel eens in- of uitgezakt zijn, zodat de motor iets scheef ligt... zo vertelde m'n garage ooit :-).
remleidingen is bij een 240 redelijk precies omdat er twee remslangen per wiel afgesteld moeten worden. Bij de meeste auto's is dat er maar ÃÃn waarbij in de remklauw een verdeler zit die de remblok gelijkmatig aandrukt. (communicerende vaten?).
Als ik sta te zwammen wordt ik graag gecorrigeerd :-)
groet Ype
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
1 apk en 20.000 km verder met mijn 240 is het wel weer tijd voor een update:
-Ben nog steeds super blij met mijn auto, iedere dag dat ik ermee naar mijn werk rijd is een goed begin. Helaas moet ik af en toe carpoolen...
-Enorm veel aandacht heeft hij afgelopen tijd niet gehad, wel een grote beurt nog een keer nieuwe olie tussendoor, kleppen stellen en de schokdempers zijn vervangen door gasgevulde.
-Toekomstige projecten:
Zware veren installeren
Winterbanden onder de 14 inch originele velgen laten plaatsen
Nieuwe Radio en speakers monteren
Ik begin me de laatste tijd wel een beetje te storen aan het rij geluid tijdens lange ritten.
Heeft iemand een idee, hoe ik het lawaai kan beperken? Het schijnt dat nieuwere Volvo 240's stiller zijn?
Verder is het me opgevallen dat de 240 meer vermogen heeft met een volle gastank dan een lege (1/3 vol), merken meer mensen dit? Ofwel is dat normaal?
Begin 2012 ga ik een mooi avontuur tegemoet: Voor 6 maanden gaan we in Oostenrijk wonen, dus dat betekent echte sneeuw en weer omstandigheden van ongeveer -20 graden. Iemand nog suggesties hoe ik mijn auto daarop moet voorbereiden? (behalve goede winterbanden en kettingen mee te nemen).
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
2 matten onder de vloerbedekking, zeker weten dat de motorkap goed sluit thv de paravan, extra dempend materiaal plakken vanaf de bodem tot onder het dashboard, vooruitlijst van een Polart..
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Koelvloeistof verversen, rubbers in de vaseline.
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
Slang van de ruitensproeiers om de kachelslang wikkelen (trukje bij een MGB tijdens The WinterTrial)
Plastic binnenschermen achter monteren (loctarie geloof ik)