Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
het volgende doet er voor,
als de motor en bak koud zijn werkt de od perfect geen slip ook niet bij lage toeren
als de motor en bak goed warm zijn dus na 50km snelweg en je hebt hem een keer uitgeschakeld dan krijg je hem wel weer ingeschakeld
maar meteen dat je dan iets gas geeft dan slipt hij al door ook als je gas loslaat heb ik het idee dat ie doorslipt dat is wel vreemd motortoeren zakt dan nogal
olie staat op peil en od relais is oke, ik zit te denken aan verouderde olie of de solenoide(auto heeft nu 140.000 originele km's gereden.)
wat denken jullie??
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Men denkt het volgende: Third is bad piston seals on units prior to 1985.
http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/Tr...iagnostics
If your M46/OD starts dropping out of overdrive in hot weather, the likely problem is worn overdrive actuating piston seals which allow leakage of hydraulic pressure. The original blue teflon seals are not available from Volvo or anyone else because according to TSB 43-14, new pistons and seals replace the two piece teflon/o-ring seal and piston. The new seals will not fit the old pistons due to differences in the grooves. See John Sargent's excellent illustrated discussion of how to replace these seals and pistons. Replacing these pistons will likely restore your O/D's ability to shift when hot.
Sorry voor al het Engels. Komt erop neer dat de O-ringen rond de zuigers die de koppeling van de OD aandrukken gaan slijten en er niet genoeg druk overblijft om de OD ingeschakeld te houden.
Dit is de "illustrated discussion" om nieuwe zuigers en ringen te installeren, de bak kan op zijn plek blijven:
http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/Ov...eplacement
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
vandaag de olie ververst maar nog geen resultaat de olie was nog zuiver en ook de zeef was nog kraakhelder
zou het mischien de solenoide kunnen zijn?
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Volgens bronnen heb je met een slechte solenoide eerder dat de OD vanzelf inschakelt dan dat-ie warm losschiet. Versleten O-ringen denk ik nog steeds.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
oke en zijn die makkelijk te vervangen??? en waar zitten die, achter de solenoide?
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ja, ze zeggen van wel. De hele OD kan eraf en dan zitten die zuigers recht in beeld.
Maar er zijn zeker meer ervaren mensen dan ik, dan denk ik aan Nordrive en op websites van Truimph en MG's zijn er ook vast wel een paar te vinden.
Deze man in Liessel doet veel in M41's en M46's:
http://www.frankefort.nl/overdrive/
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
Ik weet niet of deze bak hetzelfde is als de jouwe;
overdrive, komt onder een 740 diesel vandaan, staat onbekend, leren pookhoes

,vliegwielhuis uitwisselbaar voor andere motortypen.
geen tellerkabelaansluiting helaas.
50,- euro
p-type
Ik heb dit ding samen met allerhande andere delen al een tijdje te koop staan dus jij mag hem wel hebben voor 25,- gehaald in A'frt.
Over de staat weet ik alleen dat hij uit een normaal rijdende 740 vandaan gekomen is.Heb je voor weinig wat reservedelen/ studiemateriaal.
Berichten: 11.649
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
is het inwendige uit te wisselen met een J?
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
geen idee
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Citaat:is het inwendige uit te wisselen met een J?
Even gegoogled op :"ptype interchangeable jtype" geeft:
http://www.swedishbricks.com/700900FAQ/T...nual1.html
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.