Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Jambon schreef:nog een adviespunt, gebruik je winterrubber voor de winterperiode, ze zijn nu tà zacht en benadelen de veiligheid, het rubber wordt steeds zachter naar mate de temp toeneemt..!
Jambon, bedankt voor je reactie, die tip had ik hier op het forum al vaker gelezen. Mijn plan was eigenlijk om deze banden (ongeveer 4mm) in de zomer op te rijden. Dan aan het begin van de komende winter (als ik de auto beter ken), te investeren in 4 nieuwe winterbanden op de minder mooie 14 inch velgen. Dit zou wel betekenen dat ik dus in de zomervakantie op winterbanden door Frankrijk zal rijden, is dat een heel slecht idee? Of zou heet kunnen als ik af en toe de temperatuur controleer?
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
als je plotseling moet uitwijken of hard moet remmen kom je je zelf tegen, het is echt verkeerde zuinigheid, bovendien denken veel mensen dat er extra banden gekocht worden, dat extra klopt wel, maar de kms die je met de 1 doet, spaar je op de ander. Zoek voor je gaat op MP een paar juiste velgen met zomerbanden...
(het heet niet voor niets winterbanden..

)
Berichten: 1.724
Topics: 47
Lid sinds: Dec 2006
Toch meen ik begrepen te hebben dat bv de ANWB Wegenwacht jaar rond op winterbanden rijdt. Stond in een stuk over winter vs zomerbanden.
Het nadeel van winterbanden is idd dat ze te zacht zijn en daardoor een stuk sneller slijten. Maar dat je geen grip meer zou hebben werd niet genoemd.
De conclusie was meen ik dat als je jaar rond dezelfde banden wil, je dat het best op winterbanden kunt doen. Slijt wat sneller, maar als je niet idioot veel kms maakt kan dat weer uit tov 2 sets banden die wel verouderen met 1 jaar per jaar, maar slijten voor 1 jaar per 2 jaar....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
Vwb je Brake Failure Warning: Zodra je de ontluchtnippel hebt vervangen en het systeem goed ontlucht is het vrijwel zeker uit. Ik ben vorige maand tegen hetzelfde probleem aangelopen en heb na gereviseerde remklauwen te hebben geplaatst en ontlucht geen enkel probleem meer gehad.
Komt goed dus.
`88 245, B230K, M47
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Martin245 schreef:Vwb je Brake Failure Warning: Zodra je de ontluchtnippel hebt vervangen en het systeem goed ontlucht is het vrijwel zeker uit. Ik ben vorige maand tegen hetzelfde probleem aangelopen en heb na gereviseerde remklauwen te hebben geplaatst en ontlucht geen enkel probleem meer gehad.
Komt goed dus. 
Dat is goed om te horen. Mijn zwager heeft net na een uurtje klooien het gebroken nippel er uit gekregen. Hij heeft er eerst een bult op gelast en vervolgens een moer. Met een steeksleutel en 20 pogingen hebben we vervolgens de gebroken nippel kunnen afdraaien. De nippels die Nordiccar heeft opgestuurd blijken te groot te zijn, dus ik probeer morgen bij een onderdelenbedrijf nog even een nippel op te halen. Dan moet morgen alles weer in elkaar. Als het dan een keer goed meezit kan ik dinsdag weer voor de keuring heen.
Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben met remproblemen. Bedankt voor jullie tips! Ik ga nog even opzoek naar meer info over winterbanden gebruik in de zomer.
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Story continues.... Vandaag de remklauw weer gemonteerd en 3 nieuwe remnippels er in gedraaid. Olie bijgevuld en opnieuw ontlucht. Al die tijd was de accu losgekoppeld. Accu weer aangesloten en testritje gemaakt. Helaas... Het brake failure lampje blijft branden en de remkracht is niet om over naar huis te schrijven. Hij remt wel maar hij bouwt niet echt snel druk op. Volgens mij kan ik de banden niet eens laten blokeren (als ik zou willen). Ik sta op het punt het nu door een garage op te laten lossen, tenzij jullie nog ideeen hebben.
Oh ja, hoe reset ik het brake failure lampje? Wordt de druk gemeten bij het verdeelblokje? Daar zit een vrij gammele aansluiting..
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Als je nieuwe blokken plaatst dan moet je ze eerst inremmen!
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Nope zijn geen nieuwe blokken ze waren nog behoorlijk goed.
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 280
Topics: 24
Lid sinds: Nov 2009
Over reset: Marc schreef:
Marc1970
Super poster
****
Offline Offline
Re:Rode 245 uit 1983
De 'brake warning' reset zichzelf iedere keer dat je de rem loslaat.
245 DL 1983