Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Ja ik kan nog test rijden.
En als het niet lukt om de teller aandrijving over te zetten ??? tja als iemand anders het gelukt is waarom zou het mij dan niet lukken

En wat voor opties zou ik nog meer hebben, heb ook wel eens iemand op een forum gezien die de mechanische teller heeft vervangen voor een elektronisch exemplaar, heb nog ergens een oude tellerbak liggen ;Dkan ook een leuke uitdaging zijn
Vooralsnog genoeg te doen voor het zover is.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
mechanisch is leuker en makkelijker. jij hebt toch nog het dashbord met kleine toerenteller in het midden?
niet beginnen aan elektronisch km signaal.. scheelt je veel werk
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Funsdaf schreef:242-turbo schreef:belhuis is hetzelfde. verzeker je ervan dat je weet hoe je kilometerteller om moet bouwen van je bw55! kun je nog testrijden met de aw71?
Nogmaals, zoek even op postings met mijn naam.
Ik heb het jaren geleden gedaan (toen er hier nog niets over bekend was), en imiddels al verschillende keren hier op het forum gezet hoe de ombouw moet.
Heb ik gedaan maar kan niets vinden ???
Heb je een linkje voor me?
in het verleden idd iets over gelezen
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
OkÃ
bedankt!
Op de 940 is overigens ook nog een AW72L geleverd
http://www.transtec.com/selector_guide/Volvo.htm
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Blij dat je voorzien ben met een bak van een 740. Realiseer je wel dat de pook en cardan niet echt passen in een 200 model. Of gaat het in een 7-serie? Omzetten van de km aandrijving stelt echt niets voor. Obv Funsdaf zijn ervaring heb ik een redelijke bestelling geplaatst bij FCPGroton.com. Prima spul en ze hebben vrij veel voor de AW71/BW55...
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Nog niet 100% rond, heb nog geen tijd om even te gaan kijken.
Maar mijn bestaande bak heeft dezelfde pookknopen dus denk dat ik die wel kan gebruiken.
Het overdrive knopje werkt volgens mij dan als lockup knopje.
Of heb ik dat verkeerd?
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Bestaande bak heeft dezelfde pookknoppen??????
Je heb dus al een AW70 danwel een AW71. Alstie werkt zou ik deze maar eens laten zitten.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
skidje schreef:Bestaande bak heeft dezelfde pookknoppen??????
Je heb dus al een AW70 danwel een AW71. Alstie werkt zou ik deze maar eens laten zitten.
Ja best leuk maar hij zit nu dus achter een PRV blok en belhuis past niet op een redblok
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Ohh.. Had ik ff gemist.
Is het bellhouse niet uitwisselbaaar? Ben je ook klaar.
Suc6
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Kleine update:
Heb bij Vomd de M90 bak die achter het blok zat en waar ik dus ook mee gereden heb er ook maar bij genomen.
Vomd heeft me zeer goed geholpen met demontage van blok en bak, had dit zelf dus nog nooit bij een auto gedaan.
Heb nu dus het blok op de bok en bak in de werkplaats naast de 945 staan en liggen.
Nu nog wat leidingwerk/bedrading/koppelingspendaal enz enz demonteren en ik heb mijn onderdelen bijna compleet.
Heb wel wat meer werk door de ombouw van automaat naar handbak maar denk dat ik voor de toekomst beter af ben.
Ga de wagen dus nooit meer verkopen dus alle investeringen zijn goed besteed ;D
Bij automaat bakken heb je dus volgens mij nooit de zekerheid dat de koppelomvormer 100% goed werkt en als je pech hebt een dure reparatie hebt, je kan hem dus zelf pas testen als je er mee kan rijden.
Deze M90 werkt in ieder geval zeer goed en ziet er netjes uit.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard