Berichten: 62
Topics: 15
Lid sinds: Nov 2009
Er is ook nog een AW72L, komt achter een 740 16-kleppert vandaan. Deze bak heeft langere overschakelmomenten, misschien past dit beter bij het vermogen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_AW70_...nsmissions
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Alweer bedankt voor de uitleg en het advies.
Goede tip is dit soms een aw 72?
http://link.marktplaats.nl/353210265
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 62
Topics: 15
Lid sinds: Nov 2009
Nee, Dit is een zogenaamde ZF. deze hebben ook achter B234F gezeten in een 740 GLE. Ik weet niet of deze moeilijker inbouwen is.
Wel heb ik gelezen dat de AW bakken meer betrouwbaar zijn.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Die ZF 4HP22 heeft ook in veel BMW's gezeten met 6 cilinders, ook een sterke bak. Voor sommige versies hebben ze wel wat extra koppelingsplaatjes er in geduwd hebben volgens mij. Mn pa heeft die bak in zijn 745, doet het ook goed (bijna 3 ton).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Het probleem met de ZF schijnt te zijn dat de oliepomp op de uitgaande as zit en je hem dus niet te lang op toeren mag jagen met stilstaande wielen, zoals bij emissietesten bijvoorbeeld.
Meeste bakken hebben de pomp op de ingaande as.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Toch wel raar dat hij als minder door gaat, een beeemwwwee kug hoest

745 is ook best een koppelmonster ???
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Zuurstar schreef:Toch wel raar dat hij als minder door gaat, een beeemwwwee kug hoest
745 is ook best een koppelmonster ???
745 volvo had ik er bij moeten vermelden ;D
en ja, die oliepomp aandrijving is niet slim bij de ZF bak.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
hoho, een oliepomp op de as heeft ook zijn voordelen. die kun je wel slepen als je blok kaduuk is en een aw niet
Berichten: 296
Topics: 15
Lid sinds: Feb 2010
Elk nadeel heeft ook zijn voordeel.
Heb een AW 71L bak aangeboden gekregen en compleet met wat ik nodig heb
Hij komt uit een 740 met 160000km bj 1989
Is er nog verschil in aansluiting van belhuis, zat op een 230e blok en moet nu dus op een 230ft blok uit 1997.
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
belhuis is hetzelfde. verzeker je ervan dat je weet hoe je kilometerteller om moet bouwen van je bw55! kun je nog testrijden met de aw71?