Berichten: 51
Topics: 9
Lid sinds: May 2010
Hallo
Ik heb het ding afgekoppeld.
Mischien is het een ding van een alarmsysteem om het brandstof af te sluiten.
Er staat geen merk op aleen IN en OUT.
Maar hij loopt nog steeds niet op benzine.
Mischien de mechanische pomp defect.
Volgens mij zit er geen electrische pomp op. Of wel?????????
Groeten Kees
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Precies, omzeilen en negeren dat DING. Of de benzinepomp het doet weet je gauw genoeg natuurlijk, haal de slang los en draaien maar.
De B230A heeft geen elektrische pomp. De mechanische zijn vrij betrouwbaar. Doet de benzineafsluiter/opener het wel? Anders benzine met een spuitje in de carb gieten, kijken wat er gebeurd.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Ik denk ook dat het een flow-control is. Gewoon weglaten dat ding.
Berichten: 2.475
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Ja maar als het flow control is dan kan het de kleppen weer onbedoeld sluiten!
Is dit een originele NL auto? Is het een hele oude LPG installatie?
Jou B23A motor heeft geen electrische benzine pomp. Slechts zijdelings op je blok zit een mechanisch aangedreven pomp. Vanaf deze pomp naar de carb kun je wel even checken of er benzine komt! Dat moet je eerst uitsluiten alvorens je allerhande andere zaken ongestruktureerd gaat onderzoeken.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 51
Topics: 9
Lid sinds: May 2010
Hallo
Ja het is een orgineel NL auto bj 1984.
De gas installatie is ook van 1984 en vanaf nieuw ingebouwd.
De vorige eigenaar zei dat deze auto nog nooit op benzine heeft gereden.
Ik heb de uitgaande slang van de pomp gehaald en er kwam niets uit.
Vervolgens de pomp gedemonteerd en uitelkaar gehaald.
De membraan was compleet weg.
Niet vreemd na ruim 400.000 Km in het niets gedraaid te hebben.
Morgen een nieuwe pomp halen.
Of is het beter om een electrische pomp te nemen die niet pompt als ik op gas rijd.
Ik ben benieuwd wat ik daarna bij de caburateur tegen kom.
Die flow control stopt de gas toevoer als er benzine door gaat? ? ?
Groeten Kees
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Interessant, een echte LPG auto uit 1984. Zou er nog wat aangepast zijn in de carburateur?
Hoedanook, als ze de naald al niet weggehaald hebben in 1984 is die nu wel goed versleten, en de vlotter kan ook niet veel meer van over zijn. Verwacht niet teveel van de carburateur dus.
Op zich zijn mechanische pompen echt wel goed, zolang er benzine in de tank zit blijven ze pompen, tot ze tegendruk tegenkomen (van vlotter of afsluiter), dan gaat de pompopbrengst naar nul. Maar het membraan blijft wel nat en heel.
Efficient ook, ik schat dat het 0,05 pk vermogen kost.
Een lek membraan zou trouwens lekken ri. het motorblok, maar goed dat er geen benzine in de tank zat.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 51
Topics: 9
Lid sinds: May 2010
Hallo
Vandaag een nieuwe pomp besteld.
Geen zaak in de buurt die er een op vooraad heeft.
Voor de zekerheid toch maar de olie en oliefilter verwisseld.
Ik dacht een vleugje benzine te ruiken bij de olievuldop.
Volgens het instructieboekje kan er vol synthetische olie in.
Dat heb ik dan maar gedaan.
Groeten Kees
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Sythetische olie in 1984? Volgens mij was veruit de meeste 10W40 toen nog gewoon van gestampte dinosaurus gemaakt, en dat is ook wat Volvo bedoelde.
Kan geen kwaad denk ik, de meeste zeggen dat het alleen maar beter is, ik ben nog een beetje nostalgisch.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 51
Topics: 9
Lid sinds: May 2010
Hallo
Vanavond de nieuwe pomp gemonteerd.
gestart en!!! er komt een zeer sterke benzinegeur onder de motorkap vandaan.
Alle slangen lek.
Ik had er al rekening mee gehouden en ook direct maar nieuwe slangen gekocht.
Deze ook maar gemonteerd.
omdat het al donker begon te worden ga ik morgen verder.
maar een ding is zeker het benzine komt al de goeie kant op.
De olie die ik heb gebruikt is 5w40 Volgens de gebruikersboekje van eind 83 kan dit als de motor zwaar belast word.
Die van mij word natuurlijk niet zwaar belast maar word wel veel warmer door LPG i.p.v. benzine.
Groeten Kees
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
zozo, 5w40 stop ik normaliter in turbo motoren en 10w40 in normale... als hij altijd op 5w40 gelopen heeft boeit het niet, anders gaan de keerringen zich snel melden dat ze vervangen willen worden...