Bedankt voor de reactie, Marc.
Ik probeer zo min mogelijk kleine stukjes te rijden met de Volvo. Ook net voor de keuring een stukje 100/u kunnen rijden, niet heel lang, gezien ik weinig tijd over had (vond ik wel vervelend, ik wou 'm toch even goed doortrekken, maar anders raakte ik niet op tijd bij de keuring :

). De motor alleszins wel goed op temperatuur kunnen laten komen. Het enige probleem was dat ik ruim twee (2!) uren moest wachten bij de keuring eer ik aan de beurt was. Balen.. om de vijf minuten een metertje of twee opschuiven.. dat zal er zeker geen goed aan gedaan hebben.. De choke gaat helemaal terug, ja. De hendel tenminste..
De CO-stelschroef viel bijna uit de carburateur, stond dus helemaal max uitgedraaid. Vond ik wel vreemd. De CO is vorig jaar afgesteld geweest nà de keuring (andere garage). Misschien toen al niet goed afgesteld? Of is de afstelling gevoelig aan trillingen?
Motorgeluid veranderde wel enigszins bij draaien aan de schroef, maar nu ook niet overdreven. Ging misschien een klein beetje mooier rond, maar viel niet zo hard op. Motor liep al niet zo heel netjes stationair, dat is nu wel een beetje rijker gesteld met de stationairschroef.
Auto is van 1979, letter "M", trouwens.