21 February 2010, 22:54
GPS mag ook, sterker nog: ik hoorde onlangs dat de snelheidsmeter het tegenwoordig voor de APK helemaal niet meer hoeft te doen (maar moet nog even verifieren of dat inderdaad zo is).
|
Wat is het verschil tussen een 5e versnelling of een overdrive??
|
|
21 February 2010, 22:54
GPS mag ook, sterker nog: ik hoorde onlangs dat de snelheidsmeter het tegenwoordig voor de APK helemaal niet meer hoeft te doen (maar moet nog even verifieren of dat inderdaad zo is).
21 February 2010, 23:33
Dan vraag ik me af... Kan je dan niet beter een 5 bak er onder zetten en een verkorte aandrijfas plaatsen.. en als ik het goed heb befrepen moet jet een andere steun voor de versnellingsbak hebben. Kost volgens mij minder en is beter. Maar!!! laat me graag corigeren ;D
22 February 2010, 08:58
Wat ik heb geleerd tijdens m'n zoektocht(je) is dat de m45 en m46 de zelfde koppeling/vliegwiel combi gebruiken (in mijn geval net nieuw).
Voor mij is een m46 dus de beste oplossing, daar moet dan ook een andere kortere aandrijf as bij. Een m47 (ook hier is een andere aandrijf as nodig) heeft wel ÃÃn voordeel, je hebt geen elektronische overdrive die aangesloten moet worden, maar de bak schijnt wel zwakker te zijn dan de m45 of m46 (heb ik van horen zeggen). Voor mij persoonlijk zoek ik liever iemand die een complete m46 heeft liggen met aandrijf as en mechanische aansluiting, als die gene de bak dan ook nog in kan bouwen (met of zonder mijn hulp), dan ga ik er zeker voor...!
Helaas geen Volvo meer..
22 February 2010, 10:30
Als je dan toch met de aandrijfas in je handen staat, mogelijk nog niet eens de juiste korte, voorzie deze dan van nw lagers, heb je geen korte, laat dan je huidige inkorten op de juiste lengte en uitbalanceren, kan ie er weer een tijd tegen!
22 February 2010, 10:34
Citaat:Hoe reageert men bij de APK? Al valt er wrs niet veel tegen in te brengen: je hebt een functionerende snelheidsmeter. Zo is't maar net ... Alleen ontbreekt de verlichting.Maar dan rij ik op de toerenteller ;D
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
23 February 2010, 20:23
Maar wat houd het nou in en wat zal ik merken. Dat ik een vier bak achter B23 zet inplaats van een 5bak?????????
23 February 2010, 20:35
De eerste vier versnellingen zijn hetzelfde van 4, OD en 5 bakken. Vier is altijd een 1:1 overbrenging, en daar valt heel goed mee te rijden.
De vijf en de OD geven een rustiger en zuiniger (want lager) toerental, prettig op langere afstanden aan 140-150 km/h. Als je 100-110 wilt rijden zijn 4 versnellingen prima. Voordeel is dat je op de snelweg lekker hoog in de toeren rijdt en dus vrij veel vermogen hebt, om in te halen bijv.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|