15 February 2010, 02:04
Wil graag jullie mening over het volgende :
ik ben sinds enkele maanden de trotse eigenaar van een '93 Super Polar Estate. Op de eerste koude dag van vorig jaar (18 december) kwam ik daar mee stil te staan na 80 km snelweg : accu leeg. Geen waarschuwingslampje gezien ! Het leek een simpel probleem (dynamo), dus na overleg met de Volvo dealer besloten bij een plaatselijke dealer een nieuwe dynamo in te laten bouwen.
Prima service en na het ophalen weer zonder problemen 80 km naar het werk gereden. 's Avonds (vrijdag 21 december, -5 graden) startte de Volvo zonder problemen, maar na 5 km snelweg (en op een heel onhandige plek) ging weer alles uit : accu bijna leeg ! Uiteraard de garagehouder gebeld, die heeft keurig de sleepdienst en een huurauto geregeld. Maar nu de crux : de dynamo bleek niet het probleem, maar de massakabel. De dynamo kon nog terug, maar ik kreeg wel een rekening voor slepen en totale arbeidsloon (in-/uitbouwen dynamo, analyse) van meer dan 600 euro. Nu zijn we nog in discussie of ze nou hadden kunnen zien/meten dat de dynamo niet het probleem was.
Zijn er techneuten onder de Volvolvo-ers die daar wat over kunnen zeggen ? Is dit een bekend probleem ? Mijn idee is dat ze hadden kunne zien dat er met de nieuwe dynamo niet goed werd bijgeladen. Klopt dat ? Ik heb van computers meer verstand....
ik ben sinds enkele maanden de trotse eigenaar van een '93 Super Polar Estate. Op de eerste koude dag van vorig jaar (18 december) kwam ik daar mee stil te staan na 80 km snelweg : accu leeg. Geen waarschuwingslampje gezien ! Het leek een simpel probleem (dynamo), dus na overleg met de Volvo dealer besloten bij een plaatselijke dealer een nieuwe dynamo in te laten bouwen.
Prima service en na het ophalen weer zonder problemen 80 km naar het werk gereden. 's Avonds (vrijdag 21 december, -5 graden) startte de Volvo zonder problemen, maar na 5 km snelweg (en op een heel onhandige plek) ging weer alles uit : accu bijna leeg ! Uiteraard de garagehouder gebeld, die heeft keurig de sleepdienst en een huurauto geregeld. Maar nu de crux : de dynamo bleek niet het probleem, maar de massakabel. De dynamo kon nog terug, maar ik kreeg wel een rekening voor slepen en totale arbeidsloon (in-/uitbouwen dynamo, analyse) van meer dan 600 euro. Nu zijn we nog in discussie of ze nou hadden kunnen zien/meten dat de dynamo niet het probleem was.
Zijn er techneuten onder de Volvolvo-ers die daar wat over kunnen zeggen ? Is dit een bekend probleem ? Mijn idee is dat ze hadden kunne zien dat er met de nieuwe dynamo niet goed werd bijgeladen. Klopt dat ? Ik heb van computers meer verstand....