Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hoge rekening voor probleem met laden accu
#1
Wil graag jullie mening over het volgende :

ik ben sinds enkele maanden de trotse eigenaar van een '93 Super Polar Estate. Op de eerste koude dag van vorig jaar (18 december) kwam ik daar mee stil te staan na 80 km snelweg : accu leeg. Geen waarschuwingslampje gezien ! Het leek een simpel probleem (dynamo), dus na overleg met de Volvo dealer besloten bij een plaatselijke dealer een nieuwe dynamo in te laten bouwen.

Prima service en na het ophalen weer zonder problemen 80 km naar het werk gereden. 's Avonds (vrijdag 21 december, -5 graden) startte de Volvo zonder problemen, maar na 5 km snelweg (en op een heel onhandige plek) ging weer alles uit : accu bijna leeg ! Uiteraard de garagehouder gebeld, die heeft keurig de sleepdienst en een huurauto geregeld. Maar nu de crux : de dynamo bleek niet het probleem, maar de massakabel. De dynamo kon nog terug, maar ik kreeg wel een rekening voor slepen en totale arbeidsloon (in-/uitbouwen dynamo, analyse) van meer dan 600 euro. Nu zijn we nog in discussie of ze nou hadden kunnen zien/meten dat de dynamo niet het probleem was.

Zijn er techneuten onder de Volvolvo-ers die daar wat over kunnen zeggen ? Is dit een bekend probleem ? Mijn idee is dat ze hadden kunne zien dat er met de nieuwe dynamo niet goed werd bijgeladen. Klopt dat ? Ik heb van computers meer verstand....
Antwoord
#2
Verkeerde diagnose gesteld en jou op laten draaien voor sleepkosten die ook nog belachelijk hoog zijn >Sad

600 euro dat is precies het bedrag wat ik kwijt was bij een officiele autotransporteur om een auto op te laten halen aan de Cote dÁzur ! En dat was INCLUSIEF BTW.



Trouwens: ALS de dynamo het probleem was geweest dan hadden ze dat meestal op kunnen lossen met een nieuwe spanningsregelaar van een paar tientjes.Maar ja,aan een hele nieuwe dynamo verdien je meer. ???

Volvo dealers daar rijd ik altijd met een boog omheen Wink
Antwoord
#3
Ben het met jos eens Wink
als ze dan toch die nieuwe dynamo hadden geplaatst door een foute diagnose
en ze hadden de multimeter even op de accu gezet toen je motor draaide hadden ze ook
al kunnen zien dat het probleem nog steeds niet verholpen was.

Ik heb ook zeer slechte ervaring met het weg brengen van wat oudere volvo's naar de dealer.
ALS ik jou was zou ik dit heel hard aanpakken want het is werkelijk te gek voor woorden.
GEEN CENT BETALEN AAN DIE UITVRETERS Wink
Antwoord
#4
Is idd niet netjes, gewoon schriftelijk protest schrijven en niets betalen voordat er reactie is.

Is jammer dat er toch een aantal dealers zijn die het een beetje verzieken. Bij mijn dealer kunnen we gewoon aankomen met alle auto's jong of oud, zelfs lampen stellen gebeurd gewoon gratis.
Laatst dachten we dat de startmotor overleden was en hebben het de 240 laten afslepen naar de garage die een dag later belde dat er een kabelbreuk was en dat het gemaakt was, koste 3x niks. Ze bestaan dus nog wel...
245 GL => B230F  aka De Rooie

Antwoord
#5
vaak is de massakabel van de dynamo slecht, of het kabeltje van het dynamolampje, daar hadden ze ook mee kunnen beginnen. Is wel aan de prijs dit ja.... :o
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#6
Typische "eerst vervangen dan denken" benadering. Niet van toepassing op 240's, omdat verbindingen eerder en vaker de geest geven dan de componenten zelf.

Vorige week belde mijn broertje nog met precies dezelfde klacht, omdat ik wel vaker met ouwe Volvo's speel kon ik over de telefoon al zeggen wat er mee aan de hand was. Een halfgoede spanningsregelaar uit een dynamo gehaald en een half uur later reed-ie weer.
Je kan van een Volvo dealer anno nu niet meer verwachten dat ze feeling of zelfs maar ervaring met een 240 hebben. Ik denk dat je meer kans van slagen hebt met de Wegenwacht.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#7
PolarPeer, hoe ist dit afgelopen? (of loopt het nog steeds; je probleem met de garage dan hè... ;D)
245 DL 1990<br />2CV6 1985<br />2CV6 1986<br />Traction Avant 11BL&nbsp; 1954 (gestolen)<br />LowRider 2004 (fiets)
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verzekeren voor een dag? Pedor 3 119 13 September 2025, 22:06
Laatste bericht: Marc1970
  Naafkapjes voor 240 Eiker velgen HD 240 1 2.013 17 May 2022, 19:37
Laatste bericht: skidje
  Goed om nog te weten en te regelen voor de stalling. hugo 10 8.767 22 November 2020, 11:01
Laatste bericht: Grey240Polar
  Zenuwachtig voor de C70... SaddieN 0 2.413 21 April 2019, 09:35
Laatste bericht: SaddieN
  forum probleem edwin 23 23.011 27 December 2017, 11:34
Laatste bericht: SFRC
  Slopen voor onderdelen, en dan? Frank&amp;Frida 4 5.912 25 October 2016, 08:01
Laatste bericht: asterix
  Grote steden verboden voor 'oude' auto's Belg 113 90.545 23 May 2016, 20:26
Laatste bericht: BartJu
  Polaris Chrome Wielmoeren voor 244. Waar te koop? Uberbrick 10 12.580 13 March 2016, 22:23
Laatste bericht: skidje
  Volvo aftermarket Navigatie BLP-990 voor waterval psycho-realm 1 10.461 25 January 2016, 00:26
Laatste bericht: extasefm
  Wat voor velgen zijn dit? Pluk 17 39.061 25 October 2015, 16:56
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)