28 December 2009, 23:13
Nja ik hou gewoon van die ouwe volvo's maar die nieuwe halen het gewoon niet bij het niveau van de duitsers en om nou te zeggen dat ik ze promoot.. Nja hoop gewoon dat ie een leuke goeie auto koopt!
Abbabak MkII
|
28 December 2009, 23:13
Nja ik hou gewoon van die ouwe volvo's maar die nieuwe halen het gewoon niet bij het niveau van de duitsers en om nou te zeggen dat ik ze promoot.. Nja hoop gewoon dat ie een leuke goeie auto koopt!
28 December 2009, 23:51
de Audi is wel hetzelfde soort auto, maar dan met andere 'speerpunten'. Beide gaan goed door sneeuw, gaan verder dan de gewone FWD/RWD auto. De Volvo is comfortabeler, de Audi weer wat beter op de weg liggend. In de tijd dat ik er naar gekeken heb (autokeuze ouders) was de Audi flink duurder.
Mocht je nog voor een XC70 gaan, dan zou ik er een nemen zonder de 4C ophanging. Bij ons zijn de achterste dempers volgens mij al weer stuk. Auto volet achter niet echt stabiel. Een met de klassieke nivoregeling rijd beter. Wat wel voor de Volvo spreekt is de onderhoudsvriendelijkheid. Denk ik. Zelf denk ik ook dat Volvo niet op alle punten kan bijblijven bij de Duitse/andere merken. Maar op een heel aantal punten gaat het (bijna) gelijk op. Het hangt er net af wat je wil. Maar op het moment ben ik ook niet zon fan van de nieuwe volvo's.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
29 December 2009, 10:01
PB240 schreef:Nja ik hou gewoon van die ouwe volvo's maar die nieuwe halen het gewoon niet bij het niveau van de duitsers en om nou te zeggen dat ik ze promoot.. Nja hoop gewoon dat ie een leuke goeie auto koopt! Ik moet eerlijk zeggen dat ik die duitse auto's ook niet heel verkeerd vind hoor. Maar ben dan meer een man voor auto's uit Munchen. Die audi's hebben mij nooit zoveel gedaan.
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
30 December 2009, 09:22
Ik zoek regelmatig VW Passat, Audi A6, bmw x330 en Volvo XC70/V70 alles AWD en full options in diesel met laag verbruik(6e versnelling)
Duitsers zijn race en stuiterbakken vergeleken met de Volvo en hebben (ook) hoge onderhoudskosten. De Volvo heeft wellicht minder kwaliteit maar meer (mijn) filosofie waar het gaat om veiligheid en pech bij -20 met een baby on board. Ook is comfort belangrijker dan de sprinttijd tot 100 of een 1/4 mijl... Qua prijs is de VW Passat voor mij een winner, heeft van de Duitsers ook de meeste plek achterin...kost ongeveer de helft...
[img][/img]
30 December 2009, 20:08
abbabak schreef:Ik zoek regelmatig VW Passat, Audi A6, bmw x330 en Volvo XC70/V70 alles AWD en full options in diesel met laag verbruik(6e versnelling) Er zitten nog wel wat verschillen tussen een Passat en een A6 of een Volvo XC70/V70 hoor! De eerste is echt wel iets kleiner! (behalve die beenruimte achterin dan). Ik rij zelf een Passat voor de dagelijkse trip en ik vind het altijd heerlijk als ik bij mijn collega in de V70 instap...
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
19 June 2010, 11:00
De Abbabak MKII is verkocht aan Pepijnwk, hij heeft zich al aangemeld en kan dit topic overnemen of laten sterven. Ik ben wel benieuwd naar zijn bevindingen...
[img][/img]
19 June 2010, 20:32
Gefeliciteerd dat je hem kwijt bent, alhoewel, je zult er vast nog wel eens met weemoed aan terugdenken. :-\ :-\ :-\
Ik denk dat de nieuwe eigenaar voor weinig een dijk van een auto heeft aangeschaft. Ik had hem graag gehad, maar viel over het kwetsbare vouwdak, daar moet je hem binnen voor stallen, in de stad is dat buiten zo lek gestoken, want dat schijnt leuk te zijn. ??? ??? ???
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
2 February 2012, 14:10
Updeetje Het is dus een XC70 D5 2004 geworden. Winter en zomer Alu/RTI/Tel/TV/hu803/leer/xenon/regensensor/koplampwissers/standkachel/inklapspiegels/standkachel/el stoelbediening/CC en volgens kenners niet mogelijk...een 6bak handgeschakeld natuurlijk. Van oorsprong Zweeds..
Heb hem nu 1,5 jaar en ik zou niet willen ruilen met een vergelijkbare Duitse auto. We denken er zelfs aan om de Audi te ruilen voor een C70. Het rijden in de Saab 9-3 in Nieuwzeeland (is nu van mijn dochter) hebben me wel over de streep getrokken. Comfort is het eerste en daarna komt eigenlijk de rest pas. Zelfs in de zomer staat de Audi hier voor de deur...als we cabrio willen rijden we nog eerder met de Eend....maar standaard word voor de XC gekozen omdat je meestal uit stapt zoals je erin ging...Ik heb er nu 30 dkm opzitten en net probleemloos door AU en TUV gekomen... De XC70 is alleen bij gladheid erg gevaarlijk. Ook op platte sneeuw zonder spikes rij je weg als op droog wegdek. Remmen gaat ook nog maar het nemen van slappe bochten doet de bijna 1900kg goed voelen....en zijdelings glijden is moeizaam te corrigeren :/
[img][/img]
2 February 2012, 14:23
Tijd voor een fotootje van je nieuwe aanwinst? :redface:
2 February 2012, 15:39
![]() Zoiets, dit is thuis om de hoek ![]() Meer plaatjes hier http://www.yome.se/gallery/view_album.ph...C70&page=1
[img][/img]
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Eindelijk een 245: Abbabak mkII is nu van mij en ook een beetje over de V70 | pepijnwk | 464 | 197.496 |
30 October 2024, 09:22 Laatste bericht: pepijnwk |