Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
nieuwe accu en ventilator werkt plots niet meer
Goede dag,

3 dagen erg koud en ja dan komt meteen een probleem met een slechte accu naar voren Smile dus andere accu erin gezet, na een half uur rijden zet ik de auto terug op
zijn plek naast huis en opeens stopt de ventilator met draaien. (de verwarmings ventilator) zekering is nog goed dus dat is het niet. mijn vraag:

oude accu was 70 ah nieuwe is 50 ah, is dit een sterk genoege accu? Had me buurman nog staan, motor draait, sloeg meteen aan toen ik hem even droog had laten starten...
En kan deze accu het probleem zijn van de ventilator?

Andere vraag, heeft iemand een ventilator liggen en is deze makkelijk te vervangen zonder het hele dashboard te hoeven verwijderen??

groet Tim
Antwoord
Dat zijn wel de klassiekers ja! 70 of 50 Ah maakt niks uit zolang het 12V is, op die van 70 kan je wat langer je lichten aan laten staan maar leeg gaat-ie toch een keer.
Dat de aanjager helemaal stopt zonder krrrrrrrr of waarschuwing is wel vreemd. Soms wil-ie nog op gang komen als je hem gelijk op stand 3 zet.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
aanjager, dat was het woord dat ik zocht inderdaad! maar heb het geprobeerd vandaag van 0 direct naar 3, maar niets...

Hij piepte sinds een week een heel heel klein beetje, enkel hoorbaar als de motor op temperatuur was en stationair bij een stoplicht enzo, dan was het
stil genoeg om een piepje te horen, maar hij is dood....

wat wel te noemen valt is dat hij het toen ik de auto kocht helemaal niet goed deed, ik heb stekkertjes moeten omwisselen om op 1 een zachte stand te krijgen, stand 2 en 3
waren en bleven beide even hard.... maar goed nu doet ie helemaal niets meer, waar zit dat ding zodat ik gericht zou kunnen zoeken of er een euvel is te vinden in het ding zelf, of kan vervangen
mocht iemand er eentje hebben liggen?
Antwoord
Citaat:en is deze makkelijk te vervangen zonder het hele dashboard te hoeven verwijderen??

==>Niet moelijk, wel lastig, en kost wat tijd...

Citaat:waar zit dat ding zodat ik gericht zou kunnen zoeken of er een euvel is te vinden in het ding zelf, of kan vervangen
mocht iemand er eentje hebben liggen?

==> MP: Kachel unit Volvo 240 / 740 / 940

3 dingen uitprinten, aandachtig bestuderen en aan de slag maar!

1) Topic: Vervangen kachel, nog meer lotgenoten?
2) KayAuke; Volvo 244 GLE - Kachel uitbouwen
3) En het Kjet.org Greenbook: TP30282-2 Heater Unit Repairs and Maintenance 240, 260 1975 Directe link naar de 10.8Mb pdf

Kan niet fout gaan.
Valt allemaal wel mee hoor.

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
dit wordt leuk!

Ga mijn best doen, gelukkig zie ik al wel dat wanneer ik denk jahoor.... dat ik gewoon naar driebergen (amerongen) kan rijden Smile en anders een 12 volt fohn kopen en dekens! Big Grin
Antwoord
goed, gister weer een stuk gereden, aajager deed geen malle moer, maar het "warm" worden van de motor (ik kwam gister met -7 buiten niet van de C los)
probeerde ik de aanjager weer en 1 piep, 1 kuch en hij deed het!

kan het zijn dat sneeuw dat van motor kap kwam toen ik de accu verving (ja stom) de storing heeft kunnen veroorzaken en dat, die sneeuw eenmaal gesmolten
geen probleem meer was? of is dat te wishfull thinking?

groet Tim
Antwoord
Dat piepen/kuchen/wel-doen/niet-doen kan ie heeeel lang volhouden hoor.
Die van mij heeft dat 1,5 jaat volgehouden, en toen stopte hij er echt mee.
Mijn advies: op je gemakkie op zoek naar een 2e hands kachelhuis en een werkende ventilator (nieuw/gebruikt) en alles
rustig schoon/werkend/gangbaar maken en op een mooie zomerdag het nieuwe kachelhuis monteren.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Tim1981 schreef:goed, gister weer een stuk gereden, aajager deed geen malle moer, maar het "warm" worden van de motor (ik kwam gister met -7 buiten niet van de C los)
probeerde ik de aanjager weer en 1 piep, 1 kuch en hij deed het!

kan het zijn dat sneeuw dat van motor kap kwam toen ik de accu verving (ja stom) de storing heeft kunnen veroorzaken en dat, die sneeuw eenmaal gesmolten
geen probleem meer was? of is dat te wishfull thinking?

groet Tim

Het kan soms met het weer te maken hebben. Bij mijn vorige auto werkte in de winter zo nu en dan de aanjager niet meer en als het dan dooide deed ie het voor de rest van het jaar weer perfect.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Nieuwe 14" banden 245 Joost Zuidam 34 38.382 18 February 2019, 19:04
Laatste bericht: Wijnand
  Aanschaf nieuwe accu. Welke? Lukie5704 8 9.239 30 November 2015, 23:08
Laatste bericht: Marc1970
  nieuwe rubbers chefkokfred 1 3.017 14 November 2015, 23:09
Laatste bericht: Jambon
  Km teller 245 '84 aanpassen (naar meer km) A_A 5 12.506 30 January 2015, 10:04
Laatste bericht: Arjan.
  nieuwe accu salt1971 4 5.025 3 December 2014, 18:14
Laatste bericht: Jambon
  Kilometerteller en snelheidsmeter kloppen niet hansbaijens 17 23.684 11 September 2014, 13:24
Laatste bericht: volvo 245 SE 1992
  motor loopt niet mooi rond na koude start Kogelman 22 26.145 11 March 2014, 23:30
Laatste bericht: Kogelman
  vida dice werkt niet Tamme_tekkl 3 8.641 26 February 2014, 20:48
Laatste bericht: MartjeB
  Ventilator piept toine 4 4.652 28 February 2013, 22:43
Laatste bericht: Rob
  Niet starten op benzine pepijnwk 6 4.998 18 May 2012, 20:57
Laatste bericht: aernout

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)