Berichten: 35
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2008
Zaterdagmiddag heeft de oude dame me in de steek gelaten.Gelukkig was het dicht bij huis maar toch.
Bij het oprijden van de snelweg viel de ontsteking ineens uit en klaar was ik.
Alles doet t nog.
-Alle zekeringen zijn nog heel.
-Geen zichtbare kabelbreuken of beschadigingen(marters)
-Motor draait gewoon rond maar springt niet aan.
Ik heb t vermoeden dat de ontstekingsmodule naar de filistijnen is.
Iemand nog andere ideeen of oplossingen?
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Controleer vonken door een bougie met kabel tegen de massa te houden en te starten.
Ik vermoed de toerental/BDPsensor achterop het blok, beetje wiebelen aan het snoertje schijnt te kunnen helpen (tijdelijk).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 35
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2008
Die stap had ik al gehad.......
Geen vonk.
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
De volgende stap is natuurlijk het primitieve OBD systeem uit te lezen. Kastje bij linkermotorkapscharnier, pennetje in gat 6, contact aan, knopje 1 sec indrukken en dan knippert een LED lichtje een foutcode.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Wat voor blok/ontsteking?
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 35
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2008
Is 2.3 i met zo'n #$@^$%$&$*^%^%$@%$#@$%%% renix ontseking
Euvel gevonden.
Distributieriem is naar de filedinges! :-[ :-[ :-[
Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
Berichten: 35
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2008
Jep.Heb alles al zover dr af.Krijg alleen die $&%#@@%&* bout van de krukas poelie niet los
Berichten: 35
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2008
Zo,klaar ;D ;D ;D ;D ;D
De oude dame snort weer als vanouds.
Berichten: 643
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2008
Hallo
je riem eraf
dat hoor je toch meteen tijdens het starten?
gaat ie veel harder rond