Nog maar eens een UPDATE.
Begin oktober gaat de Volvo onder het mes. En dit bij een 'gerenommeerd' carrosseriebedrijf in het Gentse om de roestplekjes aan te pakken. Vergeleken met veel van zijn soortgenoten valt de roest aan dit beestje wel erg goed mee, maar het maakt niet weg dat ook hij zo z'n plekjes heeft. En die wil ik natuurlijk zsm, en degelijk, aanpakken om zijn toekomst zoveel mogelijk veilig te stellen. Omdat ik het zelf niet kan, moet ik het maar laten doen
Ik heb een maandje eerder de auto laten zien bij het carrosseriebedrijf en de plekken samen met hen overlopen. Ik verwacht geen onoverkomelijke moeilijkheden en heb een idee van de prijs.
Maar goed: plaatjes spreken beter dan tekst. Om deze plekken gaat het dus:
De rand tussen achterbumper en koffer. Bekend probleem inmiddels. Zoals je kan zien is de gehele rand nagenoeg weggevreten. Dat wordt lassen.
Gaatje rechtsonder bij de achterruit:
Linksonder de achterruit:
Naad tussen de twee zijpanelen onder de linkerachterruit en ter hoogte van de spatlap (pijltjes):
Detail van de roest aan de spatlap. Hiervoor heb ik nog geen offerte.. hopelijk valt het wat mee :-[
De Volvo kan trouwens wel een nieuwe tectiellaag gebruiken aan de onderzijde en in de wielbakken. Iemand een adresje (in het Belgische) waar ze dat nog doen (mijn garagist had er geen idee van)? Of is dat een taak voor een carrosseriebedrijf?