Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
intercooler inbouwen
#51
Lukas Lagerweij schreef:Ik heb hier in een korte tijd al heel wat geleerd over mijn bolide, ben d'r best trots op, heb um gisteravond zelfs met de neus naar het raam gezet zodat ik vanoctend mijn eerste blik op de zwarte grill had. Dan begint de dag goed :wink:
ha leuk! Ik zou ook wel een 240 turbo willen, en dan liefst een 242 turbo (niet geleverd in europa), of een 245 turbo. Maar o een studentenbudget lukt dat niet... En mijn ouders waren niet zo tevreden toen ik ff vertelde dat ik een B230FT ging kopen, en dan in de 240 gooien. beetje meer turbodruk, leuke nokkenas (gewoon een van volvo zoals kaasie zegt, die zijn al erg goed), leuke uitlaat, en een 240 die in een kleine 7 seconde naar de 100 trekt is geboren..
en dan een turbo van een 850 T5 of 850R, maar dan denk ik dat je erg snel de standaard bak kapot kunt draaien.. en een M90 (bak van een nieuwere 940, eigenlijk het binnewerk van een 850 bak maar dan voor achterwielaandrijving) is me wat te duur en te lastig pas maken..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#52
m90 past goed

heb alleen het vliegwiel der bij nodig.

en een hydraulisch koppel systeem.

en de cardan-as is iets anders dan de rest.

maar das ook aan te passen

oja m90 bak stond laatst voor 350 pleuro op markplaats
Antwoord
#53
Citaat:En mijn ouders waren niet zo tevreden toen ik ff vertelde dat ik een B230FT ging kopen, en dan in de 240 gooien. beetje meer turbodruk, leuke nokkenas (gewoon een van volvo zoals kaasie zegt, die zijn al erg goed), leuke uitlaat, en een 240 die in een kleine 7 seconde naar de 100 trekt is geboren..

Dat is echt precies wat ik ongeveer van plan ben, lijkt me echt super. Heel stiekem is mijn doel om de Seat Leon 20 VT van m'n zwager eruit te trekken en de ford rs turbo van een vrend van me haha

dwaze plannen???
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
#54
moah moet lukken lukas

ben je nog wel ff zoet.

en wat pegels minder :lol:
Antwoord
#55
kaasie schreef:m90 past goed

heb alleen het vliegwiel der bij nodig.

en een hydraulisch koppel systeem.

en de cardan-as is iets anders dan de rest.

maar das ook aan te passen

oja m90 bak stond laatst voor 350 pleuro op markplaats

wow voor 350 euro! dat klinkt goed!

een ander vliegwiel is niet nodig. je kunt koppelings onderdelen van verschilende volvo's pakken en dan past dat ook op een B230F vliegwiel.

en de M90 is te dik om in de transmissie tunnel van een 240 te passen. beetje hameren bied uitkomst

de steun moet veranderd worden, dat gaat ook wel. koppeling hydraulisch is een koppelingspedaal assembly uit een 260 met getrag bak nodig, en de pook is met een beetje klooien ook wel goed te monteren

de aandrijfas van een 240 is te kort, met een 50 MM spacer (ongeveer, ik he er een bouwtekeing van liggen) past een M47 aandrijfas. of past een 940 as??

ik zoek ff de website waar het opstaat
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#56
http://www.volvoturbo.net/Garagebilder%2023.html

ik ben de originele post op turbobriks ff kwijt waar de eigenaar van de auto reageerde en alles ff kort in het engels had samengevat...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#57
kan wezen , maar gebruik liever een afgedraaid vliegwiel van een b21/b23 motor

die zijn 9 kg en met een klein beetje draaibank 6 kg.

als je een vliegwiel van een b200k / 230f neemt of de originele die bij de 940 past.

ben je al snel op 13 tot 15 kg .

das shit

zonde van de massa

ik zal eens uitzoeken als er een setje is te maken op zo'n oud vliegwiel.
Antwoord
#58
kaasie schreef:kan wezen , maar gebruik liever een afgedraaid vliegwiel van een b21/b23 motor

die zijn 9 kg en met een klein beetje draaibank 6 kg.

als je een vliegwiel van een b200k / 230f neemt of de originele die bij de 940 past.

ben je al snel op 13 tot 15 kg .

das shit

zonde van de massa

ik zal eens uitzoeken als er een setje is te maken op zo'n oud vliegwiel.

ahh ok, weer wat geleerd! ik 8 dat je bedoelde dat het vliegwiel niet zou passen, oeps...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#59
alles is het zelfde

want het komt van de red blocks af.

maar de prise-as is korter dan de oudere type bakken.

en das lastig.
Antwoord
#60
Lukas Lagerweij schreef:Wie heeft er hier op het forum eigenlijk de meest opgevoerde tank, lijkt me heel interressant om eens te kijken bij zo'n apparaat, zal misschien wel wat worden tijdens de toertocht van 8 januari


Ik stem alvast op kaasie!! , al is het alleen maar omdat hij op [size=18px]het[/size] eiland woont Big Grin
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Maten 245 intercooler. mikus 6 9.567 13 September 2015, 08:39
Laatste bericht: Karinsky
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 6.121 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  245 TIC met ruimtegebrek rond de ventilator/ radiator / intercooler - opstelling JohanW 12 10.552 8 April 2012, 20:17
Laatste bericht: JohanW
  Inbouwen LPG in een 245 TIC teygeler 4 5.550 2 October 2011, 20:34
Laatste bericht: skidje
  Is het blok van de B21ET met met originele Intercooler anders dan een blok zonder IC? Vaan 5 6.498 14 September 2011, 13:43
Laatste bericht: 242-turbo
  intercooler bunne 28 18.748 8 February 2011, 12:31
Laatste bericht: patrick2wd
  Intercooler inbouwen 240Turbo84 34 30.027 15 October 2010, 14:58
Laatste bericht: Jw240
  Turbodruk met intercooler? pierpower 3 4.446 30 August 2010, 12:45
Laatste bericht: 242-turbo
  standaard intercooler ingebouwd inclusief overboostswitch !! TheSaint77 19 26.549 5 December 2009, 18:56
Laatste bericht: Ticcie
  afstelproblemen bij 245Turbo met intercooler turbod 2 3.033 22 September 2009, 20:07
Laatste bericht: edwin

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)