Berichten: 79
Topics: 6
Lid sinds: Jan 2007
Volgens Folksam, een bekende verzekeraar die jaarlijks vele gecrashte auto's analyseert, behoort de Volvo 240/260 tot de veiligere auto's (tenminste 20% veiliger dan gemiddeld).
Zie hiervoor de bijlage.
http://www.folksam.se/polopoly_fs/1.5865...n_2009.pdf
De getallen zijn gebaseerd op 105.000 ongelukken tussen 1995 en 2008.
Knap is het toch dat zo'n oud ontwerp het gemiddeld beter doet dan vele moderne auto's.
med vänliga hälsningar,<br />Maurice<br />
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Altijd al gedacht. De bangers rijden er niet voor niks mee.
Hmm, de gemiddelde auto heeft toch wel minstens ÃÂÃÂn airbag tegenwoordig. Die dragen dus eigenlijk weinig toe aan de veiligheid.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 113
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
Dat is netjes! Maar ik ben wel een beetje verbaasd dat al die moderne snufjes op nieuwere autoôs dus niet altijd het gewenste resultaat leveren...
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de 240-rijder steeds een gunstige manier van crashen kiest...
Waar het hart Volvo van is...
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
D'r zijn wel filmpjes te vinden waarop moderne auto's door ouwe Volvo's ploegen tijdens offset frontale botsingen. Daar zijn moderne auto's voor ontworpen want dat is het hoofdbestanddeel van de Eurocrashtestbeoordeling. Volvo's zijn ontworpen voor een heleboel botsingen, vanuit de praktijk. Volvo verzamelt nog steeds gegevens van botsingen waar Volvo's bij betrokken zijn in Zweden.
http://www.volvocars.com/nl-BE/experienc...gheid.aspx
De kreukelzone met veiligheidskooi, het inklappende stuur en de veiligheidsgordel zijn nog steeds de grootste factoren in je overlevingskansen, de rest is leuk meegenomen.
En misschien zijn Volvo rijders wat koelbloediger ja.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 625
Topics: 25
Lid sinds: Aug 2006
Marc1970 schreef:De kreukelzone met veiligheidskooi, het inklappende stuur en de veiligheidsgordel zijn nog steeds de grootste factoren in je overlevingskansen, de rest is leuk meegenomen.
En misschien zijn Volvo rijders wat koelbloediger ja.
daar zit het em in denk ik 8)
en ze zijn niet allemaal zo rap als de koekblikjes van tegenwoordig ;D
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Berichten: 287
Topics: 9
Lid sinds: Aug 2009
De 240 was niets voor niets de referentie auto in 1974 in de USA.
www.volvorider.web-log.nl<br />Volvo 240 estate Classic LE MY 93 nr 1046/1600<br />Volvo 240 sedan Super MY 91, G3<br />Volvo 850 sedan T5 MY 94 (alter II)<br />http://twitter.com/volvorider2
Berichten: 487
Topics: 17
Lid sinds: Oct 2007
jammer dat de folksam link in de eerste post niet werkt. Ik kan het pdf ook zo snel niet vinden op hun website.
Berichten: 86
Topics: 12
Lid sinds: Aug 2007
He ja, wil ik ook wel even zien, iemand een linkje/pdfje?
Berichten: 1.298
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2008
Berichten: 643
Topics: 21
Lid sinds: Jan 2008
ik weet dat de volvo een team heeft rond de fabriek in zweden dat bij zware aanrijding naar het ongeluk toegaat om analyse te doen.
en mensen het maakt niet uit of je in een volvo zit of niet als ze met 50 tegen je zijkant aanrijden en het nekje gaat even goed op en neer.
dan ziet het of zwart of de rest van je leven pap eten. dus gewoon lekker door tuffen en goed blijven op letten.