Berichten: 17
Topics: 7
Lid sinds: Jun 2009
goededag allemaal ik heb een volvo 244turbo het blok was al omgebouwd naar tic,
maar nu loopt er door mijn intercoolerleiding aardig wat olie hoort dit??
alavst bedankt
erwin
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Er zal bij oudere auto's altijd wat olie in zitten, dat komt of via de carterventilatie (niet erg) of via lekkende turbo seals in de inlaatbuizen (niet goed). haal de intercooler er maar eens uit, even leeg laten lopen, wat diesel er in en wat schudden, dan weer leeg laten lopen. vaak zit daar ook veel olie die op een gegeven moment ook ergens naar toe wil (richting motor).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
dit is onder andere een goed adres voor turbo's en alles wat daarmee samenhangt;
http://www.turbochargers.nl/storingsdiagnose.htm
de link brengt je gelijk bij "storingsdiagnose" en kan je misschien wat verder helpen.(zonder daarmee wat af te willen doen aan JW240's verhaal)
het spoelen is een goed idee en je kunt dan een week later nog eens kijken hoeveel olie de turbo "meegeeft".
Als de turbo echt veel meegeeft is het wel zaak daar wat aan te doen want het gaat van kwaad naar erger.
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
een klein beetje olie is een oliefilm met evt wat drab in je luchtfilterhuis en wat resten in je slangen. Als ie echt olie doorvoert, dan heb je heb idd waarschijnlijk een probleem met je turbo. Haal je IC eruit en spuit m vol met ontvetter, zul je zien hoeveel troep eruit loopt als je m op de kop houdt. Ik geloof niet dat er een andere manier is om m leeg te laten lopen.
En idd. je zult altijd wat oliedrab houden door de carterventilatie: daarvoor heb ik die afgelosten en deze op een apart potje aangesloten.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 17
Topics: 7
Lid sinds: Jun 2009
bedankt voor jullie tips weet een van jullie toevallig hoe het zit met een dumpvalve monteren en wat voor een je het beste kunt gebruiken
groeten erwin
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
http://www.europeantuning.nl
maar in principe kan elke simpele dumpvalve het werk doen vlgs mij als je voor het pssssstt geluid gaat. Anders is een cbv valve ook een goeie optie, die recirculeert je lucht en zorgt dat je turbo op toeren blijft (standaard bij veel latere turbos op de 850).
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Erwin 244 turbo schreef:bedankt voor jullie tips weet een van jullie toevallig hoe het zit met een dumpvalve monteren en wat voor een je het beste kunt gebruiken
groeten erwin
http://speektuning.nl/shop/product_info....d34945be62
is een cbv, geen dumpvalve, maar een goedkope optie. met de hotside buis van een 740 en een 25mm buisje op de inlaatbuis van de turbo zit ie er zo op. goedkope oplossing.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni