Berichten: 14
Topics: 5
Lid sinds: Sep 2007
Ik weet het niet zeker en misschien heb je het zelf al geprobeerd maar wellicht moet je de draadjes op de sensor omdraaien.
groet,
AndrÃÂ
Amazon B20A, 1969<br />245 B21A, 1983<br />S60 D5 185 pk Drivers Edition, 2008
Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
Meet gewoon de warm/koud weerstand en kijk of de meter op massa wel uitslaat..
[img][/img]
Berichten: 263
Topics: 40
Lid sinds: Feb 2009
Kun je dat een beetje uitleggen Abbakak?
Koud warm weerstand? Moet ik daar de meter voor openschroeven.
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Berichten: 644
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2007
Ik vind het wel raar dat de meter niet uitslaat. Je hebt drie aansluitingspunten, positief en negatief voor de stroom en een aansluiting voor de sensor. Ik heb de mijne enkele weken geleden aangesloten en hij werkte onmiddelijk.
T'is misschien een domme vraag maar ben je zeker dat positief en negatief niet omgekeerd aangesloten zijn. T'is gelijkstroom dus misschien zou het kunnen dat daarom de meter negatief uitslaat. Wat hij natuurlijk niet kan. Ver gezocht misschien, maar wie weet.
Berichten: 263
Topics: 40
Lid sinds: Feb 2009
Ik weet het zeker Belg want als ik de draden plus en min wissel dan brand het rode lampje niet.
Vind het zelf ook vreemd hoor.
Wel herinner ik me dat ik in het begin eens de draden verkeerd had zitten, dus de stroomdraad op de aarde van de meter en andersom.
En dat ik toen een raar geurtje rook bij de meter.
Dus misschien iets doorgebrand.
Maar dan zou het rode lampje nu toch ook niet meer moeten kunnen branden nu ik de draden weer goed heb verbonden.
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Berichten: 644
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2007
Als je iets verbrand geroken hebt denk ik niet dat je nog heel ver moet zoeken. Voor een lampje maakt het niet veel uit als je plus en min wisselt, trouwens dat lampje brand altijd, ook als het niet vriest. Als de temp boven nul is wordt het gewoon afgedekt. Ik vrees dat je in het electrisch gedeelte van de meter iets beschadigd hebt.
Groeten, Koen
Berichten: 263
Topics: 40
Lid sinds: Feb 2009
Ja ik denk ook dat hij kapot is.
Ik heb zowel een digitale als een originele analoge sensor aangesloten en het werkt niet.
Jammer nu moet ik weer een meter opsnorren ergens.
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Berichten: 644
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2007
Hoor eens bij volvodiesel, die is hier regelmatig online en heeft mij ook bevoorraad aan een goeie prijs. Anders moet je ebay usa eens raadplegen, daar zijn een massa van die dingen te verkrijgen.
Berichten: 263
Topics: 40
Lid sinds: Feb 2009
Ja ik ken Kjell ;D, heb bij hem al een sensor gekocht voor de meter.
En nog wat spullen maar hijheeft geen meter op het moment.
OP ebay USA staat er 1 voor 123 dollar :-\
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Berichten: 11.646
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Zojuist ens een experimentje met een koelwater sensor gedaan, aanvankelijk gaf ie net 15 graden aan, logisch want ik heb um schoongemaakt en onder de kraan afgespoeld, vervolgens de föhn er bij gehouden, liep op naar net boven de 40. kan kloppen want anders sta je jezelf te verbranden..
Vervolgens even laten koelen aan de buitenlucht, het is hier ongeveer 23 graden, auto staat in de schaduw...
...na een minuut of 5...
...na een minuut of 10...
...na een minuut of 15...
dus niet meer zoeken naar dure gebruikte sensors maar gewoon een oude (of nieuwe 20⬠met verzending..) koelwatersensor gebruiken...