Berichten: 14
Topics: 5
Lid sinds: Sep 2007
Hallo Forum,
Mijn naam is AndrÃÂ
. Ik ben nog niet zo erg actief op dit forum, maar als de nood aan de man is........
Ik heb onlangs een buitentemperatuurmeter aangeschaft en ook via de dealer een sensor.
Nu is mijn vraag hoe sluit ik het een en ander aan. De sensor is twee-polig en er gaat een speciale connector in. De originele draadboom is niet meer leverbaar.
Wie weet raad. ???
met vriendelijke groet,
AndrÃÂ
Boer
Amazon B20A, 1969<br />245 B21A, 1983<br />S60 D5 185 pk Drivers Edition, 2008
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
2 polige sensor? dan is het de modernere meter met display. de stekker die daar in gaat is hetzelfde als de andere 2 polige volvo stekkers zoals gebruikt voor richtingaanwijzers, abs sensoren enzo. makkelijk van de sloop te halen.... en anders heb ik er nog wel.
http://www.240.se/install/3-38-27.pdf
das een installatiehandleiding.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.298
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2008
Mischien gaat het hier om een analoge buitentemp meter?
Die doet het ook met 1 draad. De aarde draad van sensor
naar meter is niet nodig. Plaats van de sensor is wel van
belang. Hoe verder van de warme uitlaatkant van de motor
des te beter.
Die van mij geeft na een endje rijden altijd 20ð aan....
Berichten: 221
Topics: 28
Lid sinds: Aug 2006
Klopt helemaal, 1 draad is genoeg. Officieel volgens mij geel. Monteren volgens mij hoort hij eigenlijk links van de radiator onder auto op de carr. gemonteerd te worden.
Oh ja ook wel handig op de meter zelf zit een potmeter waarmee je de waarde kan regelen(ijken) ;D.
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982
Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
Heb de mijne op de tussenkolom (waar ook de claxon op zit) direct achter de gril geplaatst dit met het idee dat ie dan altijd de rijwind pakt,ââ¬Â¦
Berichten: 14
Topics: 5
Lid sinds: Sep 2007
OK, dat is duidelijk.
Het betreft overigens een analoge meter. Ik was vergeten te vermelden dat het hier gaat om een 245 uit 1983 met een B21A motor.
Allemaal bedankt voor de reacties. Bij gelegenheid ga ik aan de slag. De installatie instructie is weliswaar voor een later type naar ik meen, maar ik kom zo al een heel eind.
groet,
AndrÃÂ
Amazon B20A, 1969<br />245 B21A, 1983<br />S60 D5 185 pk Drivers Edition, 2008
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
ABO schreef:OK, dat is duidelijk.
Het betreft overigens een analoge meter. Ik was vergeten te vermelden dat het hier gaat om een 245 uit 1983 met een B21A motor.
Allemaal bedankt voor de reacties. Bij gelegenheid ga ik aan de slag. De installatie instructie is weliswaar voor een later type naar ik meen, maar ik kom zo al een heel eind.
groet,
AndrÃÂ
als je even had aangegeven dat het de analoge was had ik je gelijk
http://www.240.se/install/3-38-10.pdf kunnen geven
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 14
Topics: 5
Lid sinds: Sep 2007
Nog beter, dankjewel.
Ik zal in het vervolg type en bouwjaar maar direct vermelden.
Ik had deze vraag overigens op het Volvoforum geplaatst maar daar kreeg ik geen respons. Na korte tijd op Volvolvo krijg ik gelijk antwoord en de juiste montage instructie. Ik ga er dan ook vanuit dat op dit forum meer klassieker liefhebbers actief zijn.
groet,
AndrÃÂ
Amazon B20A, 1969<br />245 B21A, 1983<br />S60 D5 185 pk Drivers Edition, 2008
Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
Welk onderdeelnr voor de sensor ? en wat kostte die ? Zou je voor mij de weerstand willen meten ?

8) ???
[img][/img]
Berichten: 478
Topics: 5
Lid sinds: Mar 2008
Ik wil het art. nummer ook graag weten!
760 | Groen | Snel