Berichten: 160
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2008
Black Moose schreef:Lees dit topic ff. succes met je schade.
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=5535.0
Yep, dat gaat over mijn schade..
Als het kan, laten taxeren en schade daarna laten opnemen, heeft bij mij ook gewerkt.
Koste me 100 euro, maar heb dat dubbel en dwars terug verdient.
Succes!
Helaas geen Volvo meer..
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Vandaag met veel moeite de motorklep open gekregen;
Het binnenspatbord is tot aan de accu opgefrommeld. Ter hoogte van de voorveer is een scheurtje en bolling ontstaan waar het binnenspatbord aan de veerplaat vastgelast zit. Dit binnenspatbord baart mij zorgen omdat dit deel niet gebout zit zoals het buitenspatbord, maar gelast is.
Het andere scherm (bijrijder-zijde) is wat wijd getrokken door de bumperbevestiging. Beide chassis bumpersteunen hebben schade.
Verder hebben de voorbalkjes boven en onder schade, maar die zijn gebout.
scheurtje binnenspatbord (lijkt roestig maar is echt vers
[img width=800 height=600]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/10/1241947912-170.jpg[/img]
scheurtje kit? motorklepschanier
[img width=800 height=600]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/10/1241948034-410.jpg[/img]
bovenaanzicht
[img width=800 height=600]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/10/1241948432-810.jpg[/img]
aanzicht
[img width=800 height=600]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/10/1241947797-610.jpg[/img]
rechterzijde
[img width=800 height=600]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/10/1241948145-070.jpg[/img]
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Het binnenscherm moet je of recht laten trekken, of je moet er een nieuw stuk in laten lassen. Wat belangrijk is, is dat je veerpoot nog 'recht' staat in je binnenscherm, als dat niet zo is dan moet er serieus gericht worden.
Voor de rest kun je alles zelf demonteren, alles zit geschroefd op het binnenscherm na en de metalen strip onder de grille (gepuntlast op het spatbord). Dan kun je zelf de zaken 2ehands opzoeken en eea laten spuiten.
Als je het op die manier doet, dan kost het je toch al gauw 1500 euro schat ik....
500 onderdelen
250 rep. binnenscherm
600 spuiten (als dat al lukt -> spatbord, motorkap, binnenscherm, slotplaat en onderste plaat + wellicht deur/parafaan en wellicht uitnevelen)
250 onvoorzien
Als je het helemaal laat doen, dan komt er zo E1000-E1500 bij en moet je oppassen dat ie niet total-loss gaat. Als je rechtsbijstand hebt, dan zou ik idd goed overleggen met ze.
Succes iig, auto lijkt het me waard om weer GOED op te knappen, zonde om het half te doen!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
De veerpoot lijkt mij nog recht te staan, al zijn die scheurtjes natuurlijk geen goed teken.
Hier nog een foto van het spatbord, waarbij je thv de veerpoot een bolling ziet
[img width=800 height=600]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/10/1241948848-130.jpg[/img]
en een plaatje van 2 weken geleden:
[img width=800 height=600]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/10/1241949397-940.jpg[/img]
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Ticcie schreef:Het binnenscherm moet je of recht laten trekken, of je moet er een nieuw stuk in laten lassen. Wat belangrijk is, is dat je veerpoot nog 'recht' staat in je binnenscherm, als dat niet zo is dan moet er serieus gericht worden.
Voor de rest kun je alles zelf demonteren, alles zit geschroefd op het binnenscherm na en de metalen strip onder de grille (gepuntlast op het spatbord). Dan kun je zelf de zaken 2ehands opzoeken en eea laten spuiten.
Als je het op die manier doet, dan kost het je toch al gauw 1500 euro schat ik....
500 onderdelen
250 rep. binnenscherm
600 spuiten (als dat al lukt -> spatbord, motorkap, binnenscherm, slotplaat en onderste plaat + wellicht deur/parafaan en wellicht uitnevelen)
250 onvoorzien
Als je het helemaal laat doen, dan komt er zo E1000-E1500 bij en moet je oppassen dat ie niet total-loss gaat. Als je rechtsbijstand hebt, dan zou ik idd goed overleggen met ze.
Succes iig, auto lijkt het me waard om weer GOED op te knappen, zonde om het half te doen!
Ik snap dat total-loss niet helemaal.
Stel dat er 4500 schade is en de auto was 4600 waard, dan wordt de auto toch gerepareerd?
Of wordt de restwaarde weer bij het schadebedrag opgeteld, waardoor de dagwaarde lager is dan schade + restwaarde, zodat er soms niet gerepareerd wordt?
Dus bijv. schade 3500, dagwaarde 4500, restwaarde 1500. Wat gebeurt er in zo'n geval?
En als er 4700 schade zou zijn en de waarde was 4600, dan wordt er niet gerepareerd maar 4600 uitgekeerd en mag je evt. de auto voor de restwaarde terugkopen?
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
nope, je auto is qua dagwaarde geschat op â⬠4600,-, schade is â⬠4500,-, restwaarde is â⬠1500,- > krijg je â⬠4600 - â⬠1500 = â⬠3100 uitgekeerd :

:

:
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 463
Topics: 68
Lid sinds: Jun 2008
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
als ie total-loss is krijg je â⬠4600,-, en ben je je auto kwijt
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Achter de bumper ter hoogte van de grille zo ongeveer zit ook nog een plaat. Een horizontale plaat.
Is deze ook los te bouten of is dat laswerk?
Dat kan ook nog wel eens lastig zijn?
Volgens mij zit die met zelftappers en puntlasjes vast. Als ik de goede plaat voor me heb...