Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schade
Er is zojuist iemand tegen de 242 gereden met als gevolg een deuk links achter.

Hoe zou dit dadelijk gemaakt worden?
Wordt er gekeken naar de dagwaarde van mijn auto?
Er komt een kleurverschil als ze alleen het achterscherm spuiten, zou de voordeur ook gespoten worden ivm kleurverschil?

Foto's volgen.
Antwoord
Zonde! Weet niet precies of ivm kleurverschil ook een ander deel wordt gespoten. Ben benieuwd naar de foto's. Kunnen we allemaal een beetje meeleven :'(
Antwoord
Damn!, jammer zeg.
Altijd balen als iemand anders een fout maakt.

Als de kosten vele malen hoger zijn dan de dagwaarde heb je een probleem denk ik.
Is dat niet het geval, dan wordt hij zo goed mogelijk hersteld.
Als het moeilijk wordt om precies bij de kleur van de voordeur te komen, zullen ze zo spuiten dat ze
een gedeelte van de voordeur meenemen (over laten lopen)
Als ze de hele voordeur ook opnieuw spuiten, krijg je kleurverschil met je voorspatbord, en dan kun je wel even doorgaan.
Let goed op of er niet iets verbogen is, of dat het chassis een klap gekregen heeft.

Ik ben een keer aangereden met mijn amazone, en op het eerste gezicht vrij weinig aan de hand, maar bleek toch dat chassis verwrongen was
Moest opnieuw gericht worden.

Succes!
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Jammer zeg, natuurlijk nooit leuk.

Wij zien nog geen foto's maar niet te snel laten spuiten als het niet hoeft. Uitdeuken zonder spuiten kan soms een hele goed oplossing zijn en vaak moet je het weten om nog te zien waar de deuk zat.

Uit ervaring weet ik dat schade hertel bedrijven liever plamuren terwijl het vaak ook anders kan.

V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord
Ik denk dat de deuk er een redelijk goed uit te halen is door alleen maar van de binnenkant uit te duwen of met een zuignap of iets dergelijks.
De vorige eigenaar heeft ooit schade aan de voorkant gehad, de motorkap en linkervoor spatbord heeft dus al iets kleurvershil met de rest. Heel de linkerkant is gespoten wanneer de deur ook meegespoten wordt. Dan valt het geheel al minder op.

[Afbeelding: imgp0967cv6.jpg]

[Afbeelding: imgp0965pt9.jpg]

[img width=450 height=600]http://img519.imageshack.us/img519/1576/imgp0964hh0.jpg[/img]

[img width=800 height=600]http://img527.imageshack.us/img527/3601/imgp0968hj5.jpg[/img]
"de situatie"

:-\

Beetje slechte foto's maar ja.
Antwoord
Volgens mij kan dit niet met een zuignap of zoiets. Ik heb ook eens een deuk eruit laten halen en toen het ÃÃn en ander er over gehoord. Het beste is eruit wrijven van binnenuit. Je hebt zo te zien te veel lakschade om het niet te laten spuiten. Gewoon bij diverse berdijven informeren en ook een mening vragen bij iemand die het eruit kan wrijven.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Antwoord
Hmm sjade he!!! Altijd weer lullig zoiets,...

Suc 6 ermee
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
Ik houd er rekening mee dat bepaalde verzekeringen per se willen dat je naar een bepaald schadebedrijf moet, dus misschien heb ik geen keuze.

Spuiten moet gebeuren, is op zich geen ramp, er zitten nog wat kleine plekjes die ze meteen mooi mee kunnen nemen. Dan is ie dadelijk helemaal roestvrij!

Auto is niet getaxeerd, maar ga er niet vanuit dat hij total loss wordt verklaard door zo'n duffe deuk.
Antwoord
Dirk242 schreef:Ik houd er rekening mee dat bepaalde verzekeringen per se willen dat je naar een bepaald schadebedrijf moet, dus misschien heb ik geen keuze.

Spuiten moet gebeuren, is op zich geen ramp, er zitten nog wat kleine plekjes die ze meteen mooi mee kunnen nemen. Dan is ie dadelijk helemaal roestvrij!

Auto is niet getaxeerd, maar ga er niet vanuit dat hij total loss wordt verklaard door zo'n duffe deuk.

Als een expert komt kijken en hij verklaart hem totall loss dan kun je hier ook bezwaar op maken. Vaak zien ze het nut niet in van oude auto's, maar een vriend kreeg voor zijn 2cv 2000 eurie vergoed toen iemand achterop reedt, en alleen het achterdeel van het chassis krom was.

Dus ook een kwestie van mazzel hebben. Kleur verschil krijg je wel iets, maar een goede spuiter kan dat echt wel netjes maken!
Volvo 245 GLE 1979
Antwoord
Hopelijk hebben we mazzel.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waar schade verhalen? jos245 16 11.579 7 October 2013, 23:58
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Nasty Schade / Plaatwerker Gezocht kombuis 3 2.945 28 February 2010, 20:47
Laatste bericht: kombuis
  [245 DL bj. feb 1980] schade: wat was íe waard en hoe nu verder ? MartjeB 33 31.176 5 July 2009, 16:38
Laatste bericht: MartjeB

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)