Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[245 DL bj. feb 1980] schade: wat was íe waard en hoe nu verder ?
#11
Black Moose schreef:Lees dit topic ff. succes met je schade.
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=5535.0

Yep, dat gaat over mijn schade..
Als het kan, laten taxeren en schade daarna laten opnemen, heeft bij mij ook gewerkt.
Koste me 100 euro, maar heb dat dubbel en dwars terug verdient.

Succes!
Helaas geen Volvo meer..
Antwoord
#12
Vandaag met veel moeite de motorklep open gekregen;

Het binnenspatbord is tot aan de accu opgefrommeld. Ter hoogte van de voorveer is een scheurtje en bolling ontstaan waar het binnenspatbord aan de veerplaat vastgelast zit. Dit binnenspatbord baart mij zorgen omdat dit deel niet gebout zit zoals het buitenspatbord, maar gelast is.


Het andere scherm (bijrijder-zijde) is wat wijd getrokken door de bumperbevestiging. Beide chassis bumpersteunen hebben schade.
Verder hebben de voorbalkjes boven en onder schade, maar die zijn gebout.

scheurtje binnenspatbord (lijkt roestig maar is echt vers
[img width=800 height=600]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/10/1241947912-170.jpg[/img]


scheurtje kit? motorklepschanier
[img width=800 height=600]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/10/1241948034-410.jpg[/img]

bovenaanzicht
[img width=800 height=600]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/10/1241948432-810.jpg[/img]

aanzicht
[img width=800 height=600]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/10/1241947797-610.jpg[/img]

rechterzijde
[img width=800 height=600]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/10/1241948145-070.jpg[/img]
Antwoord
#13
Het binnenscherm moet je of recht laten trekken, of je moet er een nieuw stuk in laten lassen. Wat belangrijk is, is dat je veerpoot nog 'recht' staat in je binnenscherm, als dat niet zo is dan moet er serieus gericht worden.

Voor de rest kun je alles zelf demonteren, alles zit geschroefd op het binnenscherm na en de metalen strip onder de grille (gepuntlast op het spatbord). Dan kun je zelf de zaken 2ehands opzoeken en eea laten spuiten.

Als je het op die manier doet, dan kost het je toch al gauw 1500 euro schat ik....
500 onderdelen
250 rep. binnenscherm
600 spuiten (als dat al lukt -> spatbord, motorkap, binnenscherm, slotplaat en onderste plaat + wellicht deur/parafaan en wellicht uitnevelen)
250 onvoorzien

Als je het helemaal laat doen, dan komt er zo E1000-E1500 bij en moet je oppassen dat ie niet total-loss gaat. Als je rechtsbijstand hebt, dan zou ik idd goed overleggen met ze.

Succes iig, auto lijkt het me waard om weer GOED op te knappen, zonde om het half te doen!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#14
De veerpoot lijkt mij nog recht te staan, al zijn die scheurtjes natuurlijk geen goed teken.

Hier nog een foto van het spatbord, waarbij je thv de veerpoot een bolling ziet
[img width=800 height=600]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/10/1241948848-130.jpg[/img]

en een plaatje van 2 weken geleden:
[img width=800 height=600]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/05/10/1241949397-940.jpg[/img]
Antwoord
#15
Ticcie schreef:Het binnenscherm moet je of recht laten trekken, of je moet er een nieuw stuk in laten lassen. Wat belangrijk is, is dat je veerpoot nog 'recht' staat in je binnenscherm, als dat niet zo is dan moet er serieus gericht worden.

Voor de rest kun je alles zelf demonteren, alles zit geschroefd op het binnenscherm na en de metalen strip onder de grille (gepuntlast op het spatbord). Dan kun je zelf de zaken 2ehands opzoeken en eea laten spuiten.

Als je het op die manier doet, dan kost het je toch al gauw 1500 euro schat ik....
500 onderdelen
250 rep. binnenscherm
600 spuiten (als dat al lukt -> spatbord, motorkap, binnenscherm, slotplaat en onderste plaat + wellicht deur/parafaan en wellicht uitnevelen)
250 onvoorzien

Als je het helemaal laat doen, dan komt er zo E1000-E1500 bij en moet je oppassen dat ie niet total-loss gaat. Als je rechtsbijstand hebt, dan zou ik idd goed overleggen met ze.

Succes iig, auto lijkt het me waard om weer GOED op te knappen, zonde om het half te doen!

Ik snap dat total-loss niet helemaal.
Stel dat er 4500 schade is en de auto was 4600 waard, dan wordt de auto toch gerepareerd?
Of wordt de restwaarde weer bij het schadebedrag opgeteld, waardoor de dagwaarde lager is dan schade + restwaarde, zodat er soms niet gerepareerd wordt?
Dus bijv. schade 3500, dagwaarde 4500, restwaarde 1500. Wat gebeurt er in zo'n geval?

En als er 4700 schade zou zijn en de waarde was 4600, dan wordt er niet gerepareerd maar 4600 uitgekeerd en mag je evt. de auto voor de restwaarde terugkopen?




Antwoord
#16
nope, je auto is qua dagwaarde geschat op € 4600,-, schade is € 4500,-, restwaarde is € 1500,- > krijg je € 4600 - € 1500 = € 3100 uitgekeerd :Smile :Smile :Smile
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#17
PP! schreef:nope, je auto is qua dagwaarde geschat op € 4600,-, schade is € 4500,-, restwaarde is € 1500,- > krijg je € 4600 - € 1500 = € 3100 uitgekeerd :Smile :Smile :Smile

Dat is geen goed nieuws >Sad


Maar waarom moet je dan oppassen voor toto, want in bovenstaand voorbeeld krijg je dus vanaf 3100 euro schade, hoogstens 3100 euro terug?
Antwoord
#18
als ie total-loss is krijg je € 4600,-, en ben je je auto kwijt
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#19
Achter de bumper ter hoogte van de grille zo ongeveer zit ook nog een plaat. Een horizontale plaat.
Is deze ook los te bouten of is dat laswerk?

Dat kan ook nog wel eens lastig zijn?
Antwoord
#20
Volgens mij zit die met zelftappers en puntlasjes vast. Als ik de goede plaat voor me heb...
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verbruik 940 g3 is een eventuele overstap het waard. Joost Zuidam 63 55.777 27 November 2018, 13:00
Laatste bericht: RM
  Vijf 240tigs verder: roest,roest,roest Jeru 31 33.290 29 October 2015, 17:19
Laatste bericht: Jeru
  Waar schade verhalen? jos245 16 11.567 7 October 2013, 23:58
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Slechte ervaringen met Volvo-specialist, hoe nu verder? BartWillem 26 20.118 16 April 2012, 23:30
Laatste bericht: Dirk342
  IntoVolvo gaat verder als VolvoDrive magazine Ben 2 3.957 29 April 2011, 19:42
Laatste bericht: Jambon
  265 1980 kopen of niet? jooostt 6 5.363 23 August 2010, 14:05
Laatste bericht: janspeed
  Nasty Schade / Plaatwerker Gezocht kombuis 3 2.944 28 February 2010, 20:47
Laatste bericht: kombuis
  Schade Dirk242 45 27.101 6 January 2008, 01:05
Laatste bericht: Dirk242
  Worden onze volvo's echt veel waard? Harry 53 33.433 17 October 2007, 10:37
Laatste bericht: Zwarte Flirt
  wat is mijn volvo waard? Bert koncept 12 10.511 2 March 2006, 20:41
Laatste bericht: Hans Nicolai

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)