LPG kan inderdaad het motorvermogensvrlies compenseren doordar er gebruik is gemaakt van LPI, onlosmakelijk verbonden is dan ook de TOENAME van het gasverbruik.
Immers:
LPG = afname PK, LPI geeft meer PK door meer mengsel dus LPI = onzuiniger maar wel meer PK.
Daarmee = benzine = LPI bij gelijkblijvend aantal PK.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
kaasie schreef:het kan best dat je met een lh gemakkelijk meer pk kan pakken.
alleen je bent zoveel beperkt naar mijn idee
als de comp. box zegt ik kan niet meer dan doet hij niet meer.
das met mech. injectie ook maar die is hier en daar zelf aan te passen.
als je bij de lh. wat stuk heb doet hij het niet meer.
heb je bij de k-jet. niet.
zolang de pomp draait doet hij het.
ook de elektrische delen zijn duur en niet meer inleverbaar mits verkeerd besteld.
heb k-jet niet.
mits storing ben je aan een garage verbonden.
maar opgevoerd kunnen die nix voor je betekenen.
heb je met k-jet niet.
ik zie geen voordelen met die elekrische zooi.
geef mij maar k-jet.
of zit dit tussen mijn oren
er zijn er die nogal makkelijk praten over de megasquirt.
ik heb het zelf met eigen ogen gezien
1 met dta op een T4 (v40 met turbo)
nou das niet over 1 nacht ijs gegaan.
hij is nog steeds aan het veranderen , hij heeft hem nu 2 jaar.
dan is dit niet goed dan dat weer niet.
alles hangt zo aan elkaar vast als je boven de 250 pk wilt komen.
vergis je er niet in.
het lijkt vanaf de zijkant heel gemakkelijk.
maar hou er rekening mee dat het niet voor iedereen is weg gelegd.
daar heb je gelijk in, tunen is echt niet makkelijk, LH heeft zeker veel nadelen, K-jet is idd beter met de hand aan te werken en betrouwbaarder, meer aan af te stellen.
Megasquirt is zeker niet de makkelijkste keuze...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
leuk topic zo.
Even over dat uitlaatspruitstuk: ook ik heb gehoord dat het uitlaatspruitstuk van een B200FT heel gemakkelijk scheurt (NOG makkelijker dan van een B21ET). Is dat waar??? Ik heb een stuk of 5 standaard spruitstukken liggen, waarvan nog maar eentje zonder scheuren. Degene die ik nu heb gemonteerd, heeft het ook maar 10000km zonder scheurvorming uitgehouden.
Het heeft waarschijnlijk te maken met slechte constructie (te warm) icm met LPG (NOG warmer) denk ik.
Als ik nou op zoek ga naar een B200FT uitlaatspruitstuk en er een paar duizend km later achter kom dat die OOK weer scheurt.....
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
er komt op dat punt zoveel warmte dat hij rood gloeiend kan worden.
dan kom je thuis en zet je hem meteen af.
dan komen er zoveel spannings verschillen in , door warm en dan weer koud , dat hij wel moet scheuren.
de 4 buizen zijn inprincipe dunner dan de galerij waar alles tezamen komt.
je krijgt hierdoor nogal verschillen in uitzetten van het materiaal.
en na een tijdje knapt hij.
dus eigenlijk een minuutje of wat laten afkoelen voordat je de motor uitzet.
ook de turbo heeft dan scheuren want die word net zo warm als het spruitstuk.
is nix aan te doen
overkomt je gewoon.
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
ik zei volgens mij
er komt op dat punt zoveel warmte dat hij rood gloeiend [size=18px]kan[/size] worden.
tis niet gezegd dat hij dat word op korte afstand.
maar doe als je gereden heb in het donker de kap maar eens open.
dan niet onder de lantaarnpaal staan
maar echt in het donker.
dus voel je niet aangesproken :lol:
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
gaaf topic dit. GA ZO DOOR! En Kaassie, je hebt mij overtuigd dat ik met mijn MS-DOS kennis van motoren (maarwel betere kennis van PC's inmiddels) toch niet geheel onbesuisd een Megasquirt aan de gang kan gaan. Ik zie nu in dat dat meer iets is voor als je bijna uitgehobby't bent en denkt..wat zou ik nu eens proberen om gek mee te doen...haha! :lol:
Dus ik moet maar eens beginnen een set degelijke in en uitlaat spruitstukken op de kop te tikken voor mijn B21ET met intercooler.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
ik blijf het mooi vinden zo?n rood spruitstuk bij mij word de turbo kersrood en de aansluiting tussen uitlaatspruitstuk en turbo is echt rood maar ik laat hem dan ook even draaien totdat ie afgekoelt is en dan zet ik hem pas af
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
ik heb vernomen dat een nieuw type uitlaatspruitstuk minder snel gaan scheuren als het op bepaalde plekken wat uitgefreesd is. Hierdoor is het dikte verschil van de verschillende stukken kleiner en komt er minder spanning in.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
heel goed jw240
op de foto's is dat ook te zien.
hey eric
wel eens de tijd genomen met stat. draaien om je turbo af te koelen.
dit duurt langer dan 1 min.