22 February 2009, 22:15
ruuds70 schreef:Ben je toch zeker ook lid van hÃÂ!
Ben ik werk van aan het maken 8)
![[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]](http://i715.photobucket.com/albums/ww151/Baccalaureus/5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg)
De TWEEDE volvo voor deze Belg!
|
22 February 2009, 22:15
ruuds70 schreef:Ben je toch zeker ook lid van hÃÂ! Ben ik werk van aan het maken 8) ![]()
23 February 2009, 07:28
Oke.
Wie wet kom ik je daar ook nog eens tegen BTW ik ben lidnr 1993, net als het bouwjaar van mijn 240 ;D
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
23 February 2009, 18:01
ruuds70 schreef:Oke. Zeker wel, tijd voor wat (actieve deelnemings)actie! Als mijn onregelmatige werkuurtjes het een beetje toelaten, ploegensysteem is ook niet alles.. 1993? Toevallig! 1979 zal wel al uitgedeeld zijn, vrees ik ![]() ![]()
Even up-daten:
Ik heb ondertussen wat meer prijsinformatie van de carrossier: - de plastic strip die de bumperrand afdekt is niet meer leverbaar. Het kostte twee*Ã drie weken voor Volvo (Zweden) in slaagde definitief mee te delen wat ik eigenlijk wel verwachtte. Probleem is dat de originele strip eigenlijk de roest veroorzaakt. De strip terug plaatsen na herstellen/lassen van de bumperrand zal er toe leiden dat het daarna weer opnieuw gaat beginnen roesten. Maakt de herstelling dus een maat voor niets, gezien de oorzaak van het roestprobleem gewoon blijft. Vervangen door een andere strip van een andere 240 komt op hetzelfde neer. Zonder nieuwe strip, kan alleen het weglaten van de oorspronkelijke strip er voor zorgen dat de zaak netjes blijft en niet meer terug gaat roesten. Maar dat is nu ook niet bepaald een zicht. Daar zit ik dus blok :-\ Ik ben er wel uit dat ik per definitie de rand wil laten herstellen. Dat wordt laswerk. Hele werkje, lassen en spuiten incluis, zal volgens carrossier neerkomen op +/- € 400-450. - Voor het plekje onder de achterruit moet de ruit er uit. Met kans op breken van de ruit dus :-\ Herstelling (+bijspuiten) zou ongeveer € 200-250 gaan kosten. Hmm.... als er andere suggesties zijn, hoor ik die graag. Vooral met betrekking tot het probleem van die sierstrip :-\ ![]()
10 March 2009, 22:54
Kan de plaatwerker het blik, wat onder de strip zit , niet zover wegslijpen dat de strip hem nÃÂt niet raakt?
Of ,wat geroest is wegnemen en op het nieuwe blik(na eerst behandeld te zijn tegen roest) een strip dun rubber op het blik plakken en vervolgens daar de strip weer op. Ben er van overtuigd dat het dan goed is.
10 March 2009, 22:56
Bedoel je de metalen strip die in de rubberen bumperstrip zit?
Die kun je evt. eruit halen en een paar laagjes roestwerende verf erop spuiten. Dat zal voor een aantal jaartjes wel voldoende zijn.
10 March 2009, 23:36
Nee,met de strip bedoel ik de bumperstrip.
En met het blik, het plaatwerk eronder. Daartussen een rubberen bescherming voor het lakwerk.
11 March 2009, 19:01
Ja, maar Jos245 heeft wel een punt. In die rubberen sierstrip op de bumper zit inderdaad een metalen strip. Het is dat metaal dat door wrijving met de carrosserie de roest veroorzaakt. Als dat metaal er inderdaad uit verwijderd kan worden, kan dat misschien wel een oplossing zijn!
En Erikhans, ik kan me niet voorstellen dat er geen oplossingen zijn om het contact tussen strip en carrosserie meer roestbestendig te maken, dus zorgen voor een rubberen buffer tussen beiden kan misschien ook wel helpen, ja. Maar dan moet het rubber wel heel goed verlijmd zijn, of het water (capillaire werking, weet nog ![]() Ik ga in ieder geval e.e.a. bepraten met de plaatbewerker. Aan de telefoon klonk hij bijzonder pessimistisch, alsof er geen tussenoplossingen waren. Kan me dat persoonlijk niet goed voorstellen. Herstellen zal helaas nog niet voor direct zijn, 't zijn toch redelijke kosten die ik wat ga moeten plannen. Ten vroegste over een maand. ![]()
11 March 2009, 20:26
Rubicon schreef:Ja, maar Jos245 heeft wel een punt. In die rubberen sierstrip op de bumper zit inderdaad een metalen strip. Het is dat metaal dat door wrijving met de carrosserie de roest veroorzaakt. Als dat metaal er inderdaad uit verwijderd kan worden, kan dat misschien wel een oplossing zijn! |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|