Topics: 57
Ik ben nog steeds naarstig op zoek naar een mooie 244 of 264 als liefhebberswagen naast mijn erg luxe Mondeo.
Na gisteren een kater opgelopen te hebben bij een aankoopkeuring kwam ik de volgende wagen tegen op Marktplaats.
264GL 2,7 overdrive van 1978. Te koop bij GJ Cars.
http://www.gjcars.nl
Ik wil hier binnenkort naar gaan kijken.
Is hier op foto's afgaande, door jullie kenners al iets zinnigs over te zeggen?
Oftewel goede raad gevraagd!!!!!
Topics: 26
Afgaan op foto's is onmogelijk. Wel weet ik dat de auto al minstens een jaar te koop staat.
Topics: 107
Volgens het kentekenregister is het een originele NL auto van de eerste eigenaar.
Toch wel uniek.Misschien toch wel de moeite om er eens naar te gaan kijken.
Neem in ieder geval iemand mee die verstand heeft van de carrosserie en kan beoordelen of en hoe er aan de carrosserie gewerkt is !
Volgens garageeigenaar is er niet aan gelast???Gisteren de keurmeester aan het werk gezien.
Weet wel ongeveer waar ik op moet letten, maar ben dus geen expert.
Jos als je zin hebt om mee te gaan.
Ik ga zaterdag kijken. :
Topics: 84
De dorpel en reservewielbak zijn zwartgeverfd of erger nog, geteerd, een absolute no-no voor dat geld. En de rechterdeurgrepen brokkelen af. Hadden ze ook wel even andere voor mogen zoeken.
Wel apart dat-ie sinds 1978 niet ÃÂÃÂn keer overgeschreven is ja.
Was die lichtblauwe 244 echt zo dramatisch? Heb je daar foto's van gemaakt?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 107
Het is voor mij erg ver uit de buurt,anders was ik graag met je meegegaan.
Ga in ieder geval niet uit van hetgeen de verkoper je vertelt over de auto maar van eigen beoordeling (of iemand anders die de 200 modellen van binnen en buiten kent).
Ik ben het met Marc eens dat het voor dat geld wel een eerlijke originele auto mag zijn.
Topics: 28
Wellicht heb je hier wat aan. Leuke auto om te zien, vet met die bumpers zo.
http://www.volvoklassiekersmarkt.nl/aankooptips.html
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982
Topics: 35
Lukie5704 schreef:Gisteren de keurmeester aan het werk gezien.
Weet wel ongeveer waar ik op moet letten, maar ben dus geen expert.
Zijn er, behalve de gebruikelijke zaken (cf. aankooptips), dingen waar de keurmeester nog meer op let? Altijd handige tips
Marc1970: Nee ik denk niet dat de wagen zo dramatisch was, hij was alleen slechter dan ik had verwacht.
Als een auto begin 2007 gespoten is ga je er toch vanuit dat het gebeurt om de wagen op te knappen.
Nu leek het meer dat er e.e.a. gecamoufleerd werd.
Volgens de keurmeester een goede prijs voor deze wagen.
Om hem goed te krijgen zul je er het aankoopbedrag door de jaren heen nog een keer aan moeten besteden.
Wat een andere tip was.
Zet de wagen binnen, en dat kan bij mij nu juist niet. dus dat wordt altijd lastig bij mij.
Als laatste, nee ik heb er geen foto;s van.
Rubicon: Het verschil tussen de ANWB keuring en de keuring bij deze Volvo garage was ââ¬100, plus het feit dat bij de ANWB alles schriftelijk wordt gedocumenteerd, bij de Volvo mondeling. Keuring ging erg snel zonder veel aanwijzingen. Vragen werden wel netjes beantwoord.
Ik vond het nogal naief van mijzelf om een wagen te kopen die niet tijdens de koop op de brug zou hebben gestaan.
Echte tips had de keurmeester niet. Wel sprak ik hem nog nadat de eigenaar van de Volvo al weg was.
Hij vond de auto het geld zeker waard gezien alle dingen die er al zijn gebeurd aan de wagen.
Zeker 5 jaar te rijden zonder problemen, maar het las en spuitwerk zal toch een keer moeten gebeuren.
Verder was het een afweging wat je met de wagen gaat doen.
Probleemloos een aantal jaren goedkoop rijden er niets aan doen en hem weer proberen te verkopen.
Of hem langzaam in betere staat krijgen en houden.
Beide heb ik niet aangedurfd.
Topics: 84
Ik denk dat het gewoon een kwestie van veel rondkijken is, en inderdaad vragen of de wagen op de brug mag, en of je wat bekleding en matten mag optillen, sierstrips wegduwen, etc. Of de verkoper dat laten doen.
Om jezelf wat loze ritjes te besparen zou ik exra foto's vragen van kritieke punten. Niet van die vage overzichtsfoto's van 6 meter afstand, of van een motorblok. Alle Volvo's zien er leuk uit vanaf 6 meter, en ze hebben allemaal een motorblok.
De kritieke punten bevinden zich grotendeels aan de achterste en onderste helft van de auto, de voorruit en evt. open dak uitgezonderd. Reservewielbakken, dorpels, onderkanten van deuren, hoeken van de voorruit, wielkasten, daar gebeurd het.
Deze handelaar ken ik voor de rest helemaal niet maar hij maakt wel eerlijke foto's:
http://www.volvo140klassiekers.nl/index....lvo-244-14
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969