Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Goede raag gevraagd.
#1
Ik ben nog steeds naarstig op zoek naar een mooie 244 of 264 als liefhebberswagen naast mijn erg luxe Mondeo.
Na gisteren een kater opgelopen te hebben bij een aankoopkeuring kwam ik de volgende wagen tegen op Marktplaats.
264GL 2,7 overdrive van 1978. Te koop bij GJ Cars. http://www.gjcars.nl
Ik wil hier binnenkort naar gaan kijken.
Is hier op foto's afgaande, door jullie kenners al iets zinnigs over te zeggen?
Oftewel goede raad gevraagd!!!!!
Antwoord
#2
Afgaan op foto's is onmogelijk. Wel weet ik dat de auto al minstens een jaar te koop staat.
Antwoord
#3
Volgens het kentekenregister is het een originele NL auto van de eerste eigenaar.
Toch wel uniek.Misschien toch wel de moeite om er eens naar te gaan kijken.
Neem in ieder geval iemand mee die verstand heeft van de carrosserie en kan beoordelen of en hoe er aan de carrosserie gewerkt is !
Antwoord
#4
Volgens garageeigenaar is er niet aan gelast???Gisteren de keurmeester aan het werk gezien.
Weet wel ongeveer waar ik op moet letten, maar ben dus geen expert.
Jos als je zin hebt om mee te gaan.
Ik ga zaterdag kijken. :Smile
Antwoord
#5
De dorpel en reservewielbak zijn zwartgeverfd of erger nog, geteerd, een absolute no-no voor dat geld. En de rechterdeurgrepen brokkelen af. Hadden ze ook wel even andere voor mogen zoeken.

Wel apart dat-ie sinds 1978 niet ÃÂÃÂn keer overgeschreven is ja.

Was die lichtblauwe 244 echt zo dramatisch? Heb je daar foto's van gemaakt?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#6
Het is voor mij erg ver uit de buurt,anders was ik graag met je meegegaan.

Ga in ieder geval niet uit van hetgeen de verkoper je vertelt over de auto maar van eigen beoordeling (of iemand anders die de 200 modellen van binnen en buiten kent).

Ik ben het met Marc eens dat het voor dat geld wel een eerlijke originele auto mag zijn.
Antwoord
#7
Wellicht heb je hier wat aan. Leuke auto om te zien, vet met die bumpers zo.

http://www.volvoklassiekersmarkt.nl/aankooptips.html

245 USA 1982&nbsp; + <br />Eend uit 1982
Antwoord
#8
Lukie5704 schreef:Gisteren de keurmeester aan het werk gezien.
Weet wel ongeveer waar ik op moet letten, maar ben dus geen expert.

Zijn er, behalve de gebruikelijke zaken (cf. aankooptips), dingen waar de keurmeester nog meer op let? Altijd handige tips Smile
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#9
Marc1970: Nee ik denk niet dat de wagen zo dramatisch was, hij was alleen slechter dan ik had verwacht.
Als een auto begin 2007 gespoten is ga je er toch vanuit dat het gebeurt om de wagen op te knappen.
Nu leek het meer dat er e.e.a. gecamoufleerd werd.
Volgens de keurmeester een goede prijs voor deze wagen.
Om hem goed te krijgen zul je er het aankoopbedrag door de jaren heen nog een keer aan moeten besteden.
Wat een andere tip was.
Zet de wagen binnen, en dat kan bij mij nu juist niet. dus dat wordt altijd lastig bij mij.
Als laatste, nee ik heb er geen foto;s van.

Rubicon: Het verschil tussen de ANWB keuring en de keuring bij deze Volvo garage was €100, plus het feit dat bij de ANWB alles schriftelijk wordt gedocumenteerd, bij de Volvo mondeling. Keuring ging erg snel zonder veel aanwijzingen. Vragen werden wel netjes beantwoord.
Ik vond het nogal naief van mijzelf om een wagen te kopen die niet tijdens de koop op de brug zou hebben gestaan.
Echte tips had de keurmeester niet. Wel sprak ik hem nog nadat de eigenaar van de Volvo al weg was.
Hij vond de auto het geld zeker waard gezien alle dingen die er al zijn gebeurd aan de wagen.
Zeker 5 jaar te rijden zonder problemen, maar het las en spuitwerk zal toch een keer moeten gebeuren.
Verder was het een afweging wat je met de wagen gaat doen.
Probleemloos een aantal jaren goedkoop rijden er niets aan doen en hem weer proberen te verkopen.
Of hem langzaam in betere staat krijgen en houden.
Beide heb ik niet aangedurfd.
Antwoord
#10
Ik denk dat het gewoon een kwestie van veel rondkijken is, en inderdaad vragen of de wagen op de brug mag, en of je wat bekleding en matten mag optillen, sierstrips wegduwen, etc. Of de verkoper dat laten doen.
Om jezelf wat loze ritjes te besparen zou ik exra foto's vragen van kritieke punten. Niet van die vage overzichtsfoto's van 6 meter afstand, of van een motorblok. Alle Volvo's zien er leuk uit vanaf 6 meter, en ze hebben allemaal een motorblok.

De kritieke punten bevinden zich grotendeels aan de achterste en onderste helft van de auto, de voorruit en evt. open dak uitgezonderd. Reservewielbakken, dorpels, onderkanten van deuren, hoeken van de voorruit, wielkasten, daar gebeurd het.

Deze handelaar ken ik voor de rest helemaal niet maar hij maakt wel eerlijke foto's:
http://www.volvo140klassiekers.nl/index....lvo-244-14
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  aankooptips gevraagd voor V70 maris 5 26.836 29 May 2014, 10:45
Laatste bericht: maris
  Advies gevraagd voor station automaat 850,940,960.v40 voor weinig geld cleVol 0 2.593 23 September 2013, 13:30
Laatste bericht: cleVol
  "goede" motor gekocht hier op het forum, na installatie lage compressie... -wj- 20 14.424 20 July 2013, 09:45
Laatste bericht: volvosvenska
  advies gevraagd: caravantrekker ruspek 25 16.903 17 February 2012, 00:00
Laatste bericht: SFRC
  Goede voornemens Elvis 15 6.229 13 January 2011, 13:33
Laatste bericht: Elvis
  Volvo 10 maanden stallen - hoe houd ik 'm in goede conditie? Tyn245GL 10 6.296 9 August 2009, 16:16
Laatste bericht: BartWillem
  aankoop tips 240 gl op lpg gevraagd aernout 1 2.023 28 January 2009, 14:08
Laatste bericht: jos245
  referentie gevraagd voor volvo 'garage' Patje 5 4.044 3 March 2008, 00:31
Laatste bericht: michiel
  Waarde van 4 corona's incl nog zeer goede banden? Bassius 10 7.009 3 November 2007, 14:05
Laatste bericht: thuur
  Met welke Volvo specialist heb jij goede ervaringen? pierre 28 30.565 26 June 2007, 09:03
Laatste bericht: scimitar

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)