Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen Ferrita 3" 240 turbo
#11
Het rijdt heerlijk. Buiten de auto een serieuze brom, binnenin zeker niet hinderlijk. Maar ik heb wel extra bitumen in de auto geplakt na de laswerkzaamheden.

Kwaliteit is helemaal super. Ik heb ook een 3" Ferrita DP op m'n V70-je en die is ook super, maar voelt toch wat minder dan de 240 pijp.

Vermogenswinst van een uitlaat varieert van 0 tot wel 15pk. Maar dan zul je ook andere aanpassingen moeten doorvoeren. In een standaard 240 Turbo merk je vooral het verdwijnen van het turbogat en het gemakkelijker doortrekken bij b.v. tussensprints. Blaas maar eens door een dun rietje en daarna door een dik rietje. De winst zal, vooral dankzij de dikkere diameter bij de turbo en de beter demper zo'n 5 tot 7 pk zijn.


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#12
Vermogenswinst ? > jup, zeker weten, hoeveel ? > per auto verschillend maar verwacht geen wonderen.

Geluid ? > altijd beter dan standaard volvo meuk ;D

Kwaliteit ? > ferrita is goed spul!!


Enige lompe wat ze gedaan hebben is dat de uitlaat onder de as doorloopt, en niet erboven langs, zoals het hoort.

Minder bochten = minder restrictie = meer vermogen, klopt, ben ik het mee eens. (theoretisch gezien, in de praktijk zal je niet veel vermogen verliezen door de uitlaat over de as te laten lopen).
Maar het is nogal lullig dat je elke keer als je de auto op de -2 koloms- brug zet dat je de uitlaatrubbers moet vervangen omdat je achteras op je uitlaat gaat hangen.

Antwoord
#13
Jelmar schreef:Enige lompe wat ze gedaan hebben is dat de uitlaat onder de as doorloopt, en niet erboven langs, zoals het hoort.

Minder bochten = minder restrictie = meer vermogen, klopt, ben ik het mee eens. (theoretisch gezien, in de praktijk zal je niet veel vermogen verliezen door de uitlaat over de as te laten lopen).
Maar het is nogal vervelendlig dat je elke keer als je de auto op de -2 koloms- brug zet dat je de uitlaatrubbers moet vervangen omdat je achteras op je uitlaat gaat hangen.

klopt moet je echt mee opletten dat je inderdaad eerst je rubbers losmaakt
maar vindt het wel mooi staan en origineel loopt hij er ook onderdoor
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
#14
misschien ben ik iets te negatief over de hoeveelheid lawaai trouwens: ik rij dagelijk in een superstille Audi en dan maakt een 240 sowieso een t*ringherrie. En ik heb m idd ook vol bitumen en schuimrubber beplakt....
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#15
Soms helpt verlengen van het eindstuk van de uitlaat, zodat ie iets achter de bumper uitsteekt. Je kan dit proberen door er provisorisch een pijpje (of een oud stuk uitlaat) in te steken.
Antwoord
#16
hey ticcie heb jij toevallig wat details foto's van hoe jouw eindpijp er nu uitziet?
mischien wil ik het dan ook gaan doen en hoe heb jij hem precies losgeslepen?
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
#17
vlgs mij heb ik wel ergens een plaatje:

[Afbeelding: 126vr8.jpg]

Hij zit iig met een las van plm 2 cm op het begin van de chromen toeter (ri einddemper) en vlgs mij nog een puntlas bij het uiteinde. Met de slijpschijf goed los te halen zonder beschadigen. Hem daarna nog een beetje gepolijst.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#18
sexy butt!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#19
ik heb na wikken en wegen ook besloten ticcie te volgen en de chrome eindtoeter er af geslepen
heb het met fijnschuurpapier mooi opgepoetst dus ziet er nu veel beter uit 8) :o

alleen toen ik de chrome pijp eraf had bleek het eindpijpje er als een trechter er uit te zien :-\
nu heb ik er ongeveer 2cm eraf geslepen zodat hij weer recht is
met als gevolg dat de pijp wat aan de korte kant is nu(zit nu iets terug van de bumper)

was(is) dat bij jou ook ticcie ??? ???
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
#20
Pas maar op met je bumper eric!!

Uitlaten die voor je bumper uitkomen, zijn over het algemeen niet echt goed voor je bumper :Smile
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 2.849 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.811 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.348 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.525 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  Ervaringen IPD nokkenas B230FT jos evers 26 31.562 20 March 2016, 08:49
Laatste bericht: jos evers
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.124 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.886 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 7.874 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 16.749 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 11.864 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)